En sväng in till stan

Det blev en tur in till stan idag. En sväng ner i Hötorgshallarna där ett paket med merguez (lammkorv) och lite brickpapper. När jag sedan precis missade tuben hem så kom jag ju på att det ligger en blodcentral vid Hötorget. Blodbussen kommer vara här i centrum ons+tors men då jobbar jag ju. Så passade på att lämna blod. Jag som har en viss fobi för nålar klarade av det bra ändå. Men såklart så gick det inte på första försöket utan det krävded två. Men alla var super professionella och de har som rutin att de byter den som sticker om det misslyckad på första försöket (både för att det ska kännas bra för den som ska bli stucken men även för att självförtroendet hos stickaren har en förmåga att dippa).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0