Lunch i lördags+varning för bild på mitt sargade finger

Mamma och jag var i centrum och käkade en sallad efter yogan i lördags. Kan rekomendra salladerna på det "italienska" stället i foodcourten. Man får alltid rejäla skopor av tillbehören så det blir en riktigt matig och fräsch måltid. Fast mamma såg lagom glad ut på bilden, hon var nog hungrig! Råkade ju dumt nog skära mig i fingret igår på jobbet. Såret ser fint ut men jag anar problem med att få det att läka ihop fint. Var på apoteket idag i hopp om att hitta nått typ av sårlim, men tydligen så finns sånt bara på sjukhusen. Pratade dessutom med två olika expediter på två olika apotek som inte visste vad jag pratade om och som kollade på mig som om jag vore dum i huvudet. När jag dessutom ville visa upp mitt sår för den ena för att få råd så backade hon vettskrämd undan och sa att då skulle hon svimma...Var i alla fall en kollega bradvid henne som visste vad jag pratade om och som tog dig en titt på mitt sår. Det bästa hon kunde rekommendera var strips och ett plåster över. Funkar sådär med tanke på hur jag skurit mig, men bättre än inget. Här kommer en suddig bild.Såret är inte extremt men är du väldigt känslig så kanske du inte ska kolla vidare....Hoppas att det läker snabbt för jag slår i fingret konstant och det gör så ont så tårarna kommer ibland. Väldigt okul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0