Strömming

Åkte ju som sagt till landet i lördags. Det var ett väldigt bra val och det var underbart!!!
Mamma och jag tog en tur ut med (rodd)båten för att rycka lite strömming. Ibland sitter man hur länge som helst utan att det nappar över huvudtaget och man får ge sig in tomhänt, men så var inte fallet i lördags inte. I början så hände inte så mycket, men efter ett tag så behövde man bara slänga ner reven och dra upp igen. Hände till och med att jag någon gång fick fisk på alla mina 5 krokar.


Så det blev stekt strömming till middag igår.

I lördags så grillade vi tillsammans med Mimmi, Anders och Johanna. Då blev det lax med potatissallad och halloumi




Igår innan vi åkte hem så blev det blåbärspaj med vaniljglass ute i solen




Dags att dra till jobbet nu.
Ha en bra dag =)

Kommentarer
Postat av: Elin M. Liljeholm

Härligt med så mycket bilder! Blev hungrig när jag såg all mat, det ser jättegott ut :)



Kram

2012-05-21 @ 19:06:11
URL: http://www.jarmosdotter.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0