Älsklingen är sjuk...

Just nu så går livet lite segt, det flyter inte alls på som jag skulle önska inte. Jag är förkyld/allergisk, habibi ligger hemma med feber, ingen kallelse till intervju hos migrationsverket ännu=inget uppehållstillstånd, bara jobb på timmar för mig.... Suck!
Men men, vad ska man göra, det är ju bara köra på. Ska börja söka jobb igen. Nu  vet jag att min framtid fortfarande är osäker där där jag jobbar nu och att jag bara får gå på timmar fram till sommaren, sen vet man inte...

Träffade bästa Hazar igår! Vi promerade från plattan (sergels torg) genom Kungsträdg till Fjällgatan där vi placerade oss på Hermans (http://www.hermans.se/) uteservering. Riktigt trevligt, borde vi definitivt göra oftare.

Kommentarer
Postat av: Elin M. Liljeholm

Livet är verkligen inte lätt. Men det är som du säger, vad ska man göra, det är bara att kämpa på. Något annat alternativ finns ju inte. <3



Tänker på er och hoppas och ber att ni får post från migrationsverket med ett uppehållstillstånd.



Många kramar!

2012-05-11 @ 15:46:23
URL: http://www.jarmosdotter.blogspot.se
Postat av: Jea

InshAllah lebes guben din! Och att du får den tjänst du önskar!

Och att stämpeln i passet snart är på plats, inshAllah!

Hoppas ni får en trevlig helg iallafall!

Jea

2012-05-11 @ 16:32:14
Postat av: Lotta

Ja du Anna, jag vet hur det känns....vi har stretat i motvind i många månader nu, och känns så jäkla hopplöst. Men jag har i alla fall en praktik som jag trivs med. Aktivitetsstöd är inte mycket att hurra för , men det får ju gå.



Ovissheten är det värsta tycker jag, ingen tidsplan eller nåt.'

Vi har oxå skickat in för put och får väl vänta lika länge som förra gången nästan 6månader.



Ni borde få kallelse snart, men de är lite tröga ibland. Hälsa gubben om bättring och håll ut i motgångar och tristess....

Kram Lotta



2012-05-11 @ 18:54:22
URL: http://rzigui.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0