Uppsagt vikariat och problem med papper

Mmm, just nu är jag inte på topp... Jag hade ett vikariat till slutet av året, men på grund av övertalighet i företaget så sades mitt vikatriat upp. Så jag har bara jobb resten av mars =( *suck* Jaja, det löser väl sig, typ.

Sen så blev R uppringd av arbetsförmedlingen idag som sa att han inte har tillstånd att jobb i Sverige!!! Men det har han. Hans uppehållstillstånd har gått ut, men eftersom han har ansökt om förlängt (innan det förra gick ut) så får han stanna och jobba i Sverige som vanligt... Men tydligen så tycker inte arbetsförmedlingen det och håller på och bråkar. Jag förstår inte riktigt varför dom ska blanda sig i saken över huvudtaget, han har ju ett fast jobb, som han fått utan deras hjälp *suck*
Så nu blir det till att åka till Migrationsverket i Solna och försöka reda ut det hela. Får se om jag känner mig gladare imorgon...

Nattinatt

Kommentarer
Postat av: Lotta

Åhh, Anna vad tråkigt!

Ja aldrig en glad stund, förstår verkligen hur du/ni känner. Har ju varit i dessa tråkigheter själv. Och arbetsförmedlingen ??? Ja vad ska man säga!!!

Hoppas det löser sig och det gör det ju.

Stor kram <3

2012-03-13 @ 11:26:21
URL: http://rzigui.blogg.se/
Postat av: Elin M. Liljeholm

Hej Anna,

hittade till din blogg för ett tag sen och kikar in här då och då.



Den 26:e mars åker jag till Tunisien för att gifta mig med min kärlek, Akrem. Och din blogg handlar ju lite om allt det som jag har framför mig. Är så lycklig över att ha funnit kärleken, och att den är besvarad. Men det är tungt när man tänker på allt det som vi har framför oss. Vi vet ju inte ens om han får komma hit efter att vi gift oss, mycket tankar och oro kring framtiden, blandat med lycka. En salig blandning alltså. Jag skulle hemskt gärna vilja få kontakt med dig, om du vill alltså.



Hoppas verkligen det löser sig med arbetsförmedlingen. Ibland tycker jag att världen är så skev... att vi får kämpa så mycket för ett liv med den vi älskar. Myndigheterna gör det inte lätt för oss! Även om kärleken självklart är värd att kämpa för så önskar man ju att man kunde få lite lugn och ro, och bara få vara älska varann, utan att behöva oroa sig, strida och kämpa hela tiden!



Min mejladress är: [email protected]



Kram

2012-03-14 @ 16:51:33
URL: http://www.thewordsinsideme.blogspot.com
Postat av: Söpö

Hejsan Anna!!

Jag undrar lite, vad är det för papper jag behöver ha med mig till Tunisien? har tänkt o gifta mig i Juli.2013

Hade vart tacksam för svar :)

2013-04-17 @ 22:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0