Onödligt energislöseri!

Ja, vad kan man säga. Mitt vikariat är fortfarande uppsagt men grejen med R och hans arbetstillstånd var bara strunt. Fast huvudsaken är väl kanske, trots att det tog tid och energi från oss, att allt är som det ska!
I tisdags var vi förbi migrationsverket i Solna (kände oss tvungna att reda ut det hela) som bara skakade på huvudet åt arbetsförmedlingens sätt. Och i slutändan så handlade det ju inte ens om tillstånd utan att dom (arbetsförmedlingen) inte kan betala ut bidrag. Och när jag sa att det bara var att sluta, att det inte behövdes då min man har ett fast jobb. Så fick jag till svar att vi får väl se om arbetsgivaren vill ha kvar honom när vi slutar betala...! Ärligt talat, hur professionellt är det på en skala?! Känner hur ilskan bubblar upp igen så jag tänker inte skriva mer det här nu.
En sak som dom sa på migrationsverket var i alla fall att man nu håller på att behandla alla ansökningar för de tillstånd som gick ut i oktober. Det betyder ju att det sedan är dags för november, och eftersom R:s tillstånd gick ut den 6:e så borde det ju vara vår tur hyfsat snart!

Kommentarer
Postat av: lisa

heeej.. både arbetsförmedlingen och migrationsverket gör mig sjukt upprörda. De vet inte vad det snackar om... :( Jag vet inte om de var ärliga med att det arbetar med oktobersansökningar, men nizar har inte fått någon kallelse till intervju än och hans gick ut i september. Det enda de säger på migrationsverket att vi kan göra är att begära förtur om vi inte orkar vänta längre.. så jag vet inte riktigt om amn kan tro på allt det säger. hopplöst är vad det känns som iaf. speciellt eftersom man får höra så mycket annan information på annat håll.. Men jag håller tummarna för er. :) lycka till med jobb och Put. :)

2012-03-27 @ 09:27:17
URL: http://lovelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0