Några bilder från nyår

Var ju hemma hos mamma mu på nyår, som vanligt... Vi hade det väldigt trevligt och åt en massa god mat!










Förrätt:



Efterrätt:


Snyggingar :P


Annars då...hmm, varit tillbaks till tandläkaren, fortfarande ingen rotfyllning utan mera rensande. Gör inte ont efter den här gången i alla fall, och jag fick bara en spruta med bedövning (mot 3 första gången).

Gubben jobbar och sliter. Hans uppehållstillstånd har ju gått ut, vilket inte är nån panik så länge man skickat in papper och betalat för den nya ansökan, vilket vi har gjort. Vi var ute i god tid och allt, men migrationsverket tar ingen hänsyn till det utan börjar räkna från det att det gamla tillståndet gick ut, vilket var den 6:e november. Från det så ska man räkna med 6 månader tills man får besked (Under den tiden ska man gå på intervjuer och sånt). Jag mailade m-verket och frågade om det fanns något dokument som man kan få om man vill/behöver åka utomlands. Jag har inte fått nått mailsvar men tydligen så ringde dom hem hit här om dagen och har pratat med R och ska ha sagt att de har så mycket och att han ska behöva vänta till SEPTEMBER! Men hallå, ärligt talat?! Hur snällt är det på en skala? Jag/vi ringde till kundtjänsten på m-verket idag och den kvinnan jag pratade med där tyckte att det lät konstigt. Hur som så fick jag ett nummer till nån som jag ska ringa och fråga. Men hon var borta och återkommer på måndag... Får se vad hon har att säga. R gör allt för att aklimatisera sig i Sverige, han har ett jobb, betalar skatt, är en del av samhället och det här är tacken... *grrrr* Jag är anigen arg, men det ger nog med sig.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad mysigt ni har det ! Och dina bilder blir jag så glad av... :-))



Migrationsverket.....???!!! ja jag säger inte mer, du förstår nog vad jag menar.

Eftersom E inte varit här helt i 2år, så fick han inte permanent UP utan 1 år,då räknat från juni -11 till juni -12. Så nu om ett par månader är det dags igen att punga ut med 1500:- och vänta igen. Men mannen på mig sa att vi kunde be om förtur ang att E vill ha CSN. Men gud vilka roliga frågor vi fick....vilken våning bor ni på, finns hiss i huset, vad har E gjort sen han kom hit, ska ni fortsätta vara gifta o bo ihop....ja och det var typ allt !!



Nu längtar vi bara ner till Tunisien och familjen....



Trevlig Trettonhelg Kram Lotta

2012-01-05 @ 13:04:34
URL: http://rzigui.blogg.se/
Postat av: lisa

Ja!!! migrationsverket suuuger. haha.. vi skickade in papprena i maj 2011 och har fortfarande inte fått komma på intervju. ingenting har vi hört ifrån dem. vi går in på hemsidan för där står det ju att man kan kolla statusen på ens ansökan men det är ju ett evigt "ingen uppdatering".. :( det är så tråkigt. n och jag har inte varit i tunisien på 2,5 år.. vi saknar familjen och när jag frågade om vi fick åka ner så sa de nej. att det skulle bli för problematiskt för honom att komma tillbaka.. telefontiderna är ju inte roliga direkt heller.



förlåt att jag dampar ut i ditt kommentarsfält. men jag håller med dig och blir så upprörd över hur det är möjligt att de kan bete sig på det här sättet.



hoppas det löser sig för er snart. :) kram kram

2012-01-11 @ 08:51:16
URL: http://lovelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0