Kvällsfika +Fairtrade vs Ekologiskt

Jag var supersugen igår kväll och visste inte vad jag skulle ta mig till. Efter 5 vändan in till köket så blev det i alla fall lite fika. En kopp (eller mer korrekt ett glas) med te, en apelsin och en pepparnöt (det är en kaka för er som inte vet). Alldeles lagom fika! Jag provade ett nytt te som jag köpte häromdagen, Vanilla chai.







Det var riktigt gott det här teet. Det är helt ett helt koffeinfritt örtte. En stor anledning till att jag köpte det var att det var fairtrade-märkt och att det är organiskt. Jag tycker att det är jättetråkigt och konstigt att det är så få produkter som är både och. Varför är så få saker både ekologiska och fairtrade, nån som vet eller har en teori?


Ikväll ska vi ägna oss åt lite socialsmvaro efter jobbet. Det är nämligen dags för After Work! Första gången vi går ut och hittar på nått så det ska bli skoj.

Trevlig helg alla glada! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0