Religionsföreläsning

Hade kvällsföreläsning idag, i MENAS religioner. Vi börjar med judendomen, eller första delen av föreläsningen gick ju åt till att gå igenom den gemensamma början för de abrahamitiskareligionerna. Vår föreläsare Christer Hedin är religionshistoriker och islamolog, och väldigt väldigt bra! Han kan en hel del kan jag lova. Goolade honom lite snabbt och den mannen (äldre herren) har skrivit en massa böcker! Hursom så är jag verkligen nöjd med att ha honom som lärare i detta ämne =)

Gubben åkte till Tunsien igår. Saknar honom redan :S Men har har verkligen sett fram emot att få åka hem och umgås med alla sina kompisar och träffa sin familj. När vi var nere i sommras så hade vi ju fullt upp, och han var tvungen att dra runt på mig. Men som sagt, jag saknar honom redan :P Brukar sova dåligt när han är borta, men en förkylning i kroppen som inte vill ge med sig och mental utmattningn av pluggandet kanske gör susen.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Visst saknar man gubben när han inte är hemma, men jag tycker oxå att den egentiden man får är guld värd.



Du tycks ha fullt upp med skolan ...kul.

Hoppas din förkylning ger medsig snart,annars får du intaga en tsk harrissa morgon o kväll..det ska väl ta dö på eländet!! ;-)



Kram Lotta

2011-09-06 @ 12:10:05
URL: http://rzigui.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0