Träffade våran granne igår

Det ringde på dörren vid halv sjutiden. Jag stod i köket och höll på att laga mat och gubben låg i soffan och kollade på tv. Ingen av oss väntade besök så vi blev lite fundersamma. Hur som helst så visade det sig att det var grannen som bor rakt över. Hon undrade och trodde att vi lagt en lapp i brevlådan och ville be om ursäkt. Som tur var så hade jag läst om det där lappen tidigare på dagen (och fått en egen), så jag visste att det bara var reklam. Men det visste inte våran granne. Hon hör dåligt och hade råkat somna med tv:n på förra fredagen och inte vaknat förren vid 04:30 och insett att tv:n fortfarande stod på med hög volym. Och därför trodde hon att vi klagat! Hon blev otroligt lättad ner hon försod hur det låg till. Hon hade blivit så ledsen att hon inte hade klarat av att vara hemma utan var tvungen att gå ut en lång sväng. Som tur var så kom hon och ringde på och inte bara gick hemma och var ledsen och orolig. Men fy skäms RIX Fm som fick henna att må dåligt och bli orolig!!!



Annars så ska jag träffa några klasskompisar idag i skolan för att diskutera tentafrågorna. Känns som att jag behöver lite input av andra och att säga mina egna tanlar och resonemang högt (så jag hör om dom låter lika bra som i huvudet :P ). Sen är det jobb som gäller!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Men herregud!! får man verkligen skicka ut sånna lappar som reklam?? Jag hade oxå blivit fundersam



Lotta

2011-10-31 @ 21:09:30
URL: http://rzigui.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0