Peppisbak hemma hos mamma

Var hemma hos mamma igår och bakade pepparkakor!

Men innan vi kom igång med bakandet så hjälpte jag mamma att fixa hennes adentsljusstake!


Dessutom så gjorde vi (mest mamma) björnbärsmarmelad


Mamma tappade dessutom upp den första hinken med glögg! Hon provade en ny blandning med öl (istället för svagdricka), dadlar och pommerans. Verkligen spännande!












Vi hann med att äta middag innan vi kom igång med peppisarna också...
Lax med saffran och tomat sås, ris och broccoli!



Nä, nu är det dags att göra lite mer kaffe! Blev så många bilder så pepparkaksbilderna kommer imorgon eller nått!

Fast en bild till blir det, våran adventsljusstake:

Fick den här ljusstaken av en supergullig tjej som är B-ledare hos oss på jobbet. Hon hade fått den på sitt jobb eller om det var praktikplatsen. Förra året slängde jag ljusstaken som jag använt tidigare (den jag gjorde i skolan när jag gick i högstadiet) eftersom den var så ranlig, så då passade det bra att jag fått en ny som vi kan ha =) Mossan kommer från landet!

Mamma och jag pratade om att åka på nån julmarknad idag, typ på skansen eller så, men med det här vädret så beslöt vi att strunta i det. Blir nog adventsfika antingen här eller hos mamma eller i centrum istället.

Trevlig advent alla!
Vi hörs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0