Har gjort köksbordet mindre...

Vi har ett ett IKEAbord med dubbla skivor. I min förre lägenhet hade jag det litet eftersom det inte fick plats med det stort. Och när vi flyttade hit så gjorde vi det stort eftersom det fick plats. Det är en smart konstruktion där skivorna ligger på varandra (men sitter ihop med gångjärn på ena sidan), så man viker helt enkelt upp den skivan som ligger överst och sedan vrider hela bordet så att de ligger ordentligt på ramen/benen. För ett tag sen när mamma var här så föreslog hon att vi kanske skulle fundera på att göra bordet litet igen. Jag var skeptisk! Fast efter att ha funderat ett tag nu så insåg jag ju att jag ändå bara lägger massa saker på bordet som inte ska bo där! Så igår så fick jag äntligen tummen ur! Mindre bord, större kök! Och vi får gott och väl plats att äta middag/lunch/fruktost/fika där (om vi nu skulle lyckas bryta våran äta-i-vardagsrummet rutin). Så tack mamma!

Jag vet att jag skrivit förut om att jag skulle lägga ut lite bilder på lägenheten, men det blir inte av... Men på bilden över så ser ni halva köket och här under kommer badrummet:


Igår var Linda här och fikade. Vi hade det så trevligt så tiden verkligen flög iväg och helt plötsligt var klockan närmare tolv! För mig så spelade det inte så stor roll men jag tyckte synd om Linda som skulle köra tillbaks till Uppsala (och som måste upp tidigt på mornarna för att köra till sitt jobb i norra Stockholm).
Jag bakade en saffranskaka (farmors recept) som är jättegod! Nu på morgonen när jag åt en skiva så kändes det som jul!!! Måste se till att baka lussebullar snart... Min kusin hade lagt upp bilder på sin blogg från deras lussebak och gissa om jag blev sugen. Måste ta tag i det nu i veckan tror jag bestämt!



Annars så sitter jag och väntar på att min chef ska plocka upp mig. Ska till IKEA och köpa lite saker till jobbet (ramar, stora förvaringslådor, plastskålar och lite grejer man kan dekorera, typ örngott, muggar, skålar...). Förhoppningsvi så hinner vi med en sväng på Toys"r"Us för att köpa lite nya spel till gården också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0