Lördag

Träffade mamma i centrum igår och gick i affärer. Mamma skulle leta bikini (hon drar ju snart söderut till Grekland) och jag ville ha lite sommarkläder. För mammas del så blev det ett par bikinibyxor så hon är halvvägs där :P Fast hon är nog nöjd med dagen ändå, hon hittade ett par sandaler (som hon också behövde) till ett bra pris.
Jag köpte lite linne och tröjor och en klänning. Jag har haft en liten upphakning på svarta klänningar med vita prickar ett tag nu... OCh igår så provade jag en klänning som är just svart med vita prickar. Så nu är jag en prickig klänning rikare.

Igår blev det grektisk sallad till middag. Och lite tzatziki och bröd.

Jag använde 4 olika sorters svenska tomater (vilken lyx)!

Provade att köpa en ny salladsost, en ekologisk. Men den var sådär tycker jag


Tzatziki ör alltid en höjdare tycker jag! Men idag stinker jag vitlök :P


Idag ska vi äta (morsdags) middag hos mormor och morfar. Mormor skulle göra oxstek med sås, potatis, inlagd gurka, bönor...! Riktig söndagsmiddag =)
Innan blir det nog en tur någonstans och leta efter studentpresent till Johanna som tar studenten på onsdag.

Annars håller jag på att baka en paj. Har aldrig gjort en sån här paj så vi får se hur det blir...!

Får se om jag inte kan ta lite bilder på de nya kläderna och pajen sen!
Nu ska jag fortsätta med pajgörandet!

TjippTjopp



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0