Söndagsmiddagen

Igår blev det 3-rättersmiddag här hemma. Habibi behövde inte jobba så han var hemma hela dagen =)
Det hela började med en soppa med lax, musslor och räkor.


Det hela fortsatte med biff (med smoky-honey marinad) och ungsrostade grönsaker. Till det hade vi en fetoströra som inte kom med på bild men som är jättegod!



Det hela avslutades med en jordgubbs/blåbärspaj med vaniljvisp



Idag är jag trött, riktigt trött. Kan ha att  göra med att jag inte sovit så bra inatt utan vaknat flera gånger. Egentligen hade jag velat stanna kvar i sängen ett  tag till, men det ska komma förbi folk och byta kransil i köket och duschslang och duschhandtag i badrummet. Tror att det hade nånting med att det skulle bli mer miljövänligt (vilket ju är jättebra). Men jag har ingen lust att ligga i sängen om det skulle plingar på dörren nu på morgonen så det kändes bättre att gå upp. Fast jag hoppas att dom kommer på eftermiddagen när vi inte är hemma eftersom det inte gick smärtfritt med inlämning av nyckel. På lappen som vi fick ut så stod det att man skulle hänga nyckeln i tuben (ni vet en sån där som sitter uppe i högerhörnet på dörren som hyresvärden kan öppna och dra ut för att få tillgång till nycklarna man satt fast där), men vi har ingen tub på våran dörr. Så jag ringde upp SvenskaBostäder och frågade hur jag skulle göra och om jag kunde lämna nycklarna nånstans. JAg fick svaret att jag kunde lämna dom på områdeskontoret och att hon skulle meddela våran husvärd om det. Så jag gick förbi områdeskontoret innan jobbet häromdagen och träffade på en otrevlig kvinna som informerade mig om att man minnsan inte kunde lämna in några nycklar där! Hade jag ingen tub skulle jag behöva stanna hemma! Jag kan säga att jag blev aningen upprörd och det sa jag till henne. Hur kan man begära att man ska stanna hemma mellan 08-17 på en måndag... Jag erbjöd mig att ringa firman som ska gå runt och försöka göra upp om en tid med om det inte skulle funka så kan det knappast vara mitt fel om det inte blev gjort! Tillslut så ringde hon upp min husvärd som bekräftade att han fått ett mail om detta och att han kunde hämta nycklarna och sen lämna dom hemma hos mig när det var gjort!!! Så hon fick snällt ta mina nycklar men usch va arg jag var.

Annars idag så är det städning efter discot som gäller i parken och det är spel på gården ikväll.

Nu ska jag göra lite mera kaffe och fixa lite frukost.
Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0