Ny vecka, nya tag, eller nått

Vecka 21, tiden flyger verkligen fram.

Vi satt igår och fyllde i blanketter som vi behöver skicka in till migrationsverket för förlägning av R:s uppehållstillstånd. Vanligtvis så får man permanentuppehållstillstånd när man får det godkänt. Nu är det ju ett tag tills habibis tillstånd går ut (i början på nov), men ser ingen anledning att dra ut på det hela, dom har ju dessutom lång handläggningstid på migrationsverket. Och man ska ju gå på intervjuer och sånt... Jag hade dock förträngt att det kostar pengar, 1500 spänn. Jaja, pengar är inget problem just nu, vi har en stabil ekonomi som klarar av den extra utgiften.

Habibi öppnade sin spargris igår

Han får ju en del dricks som han sparar, mynten och en del sedlar har fått bo i sparbössan!



Jag och gubben var på bio igår. Han valde film, kors i taket!!!

Snabba bilar massa action. Vin Diesel är helt okej att titta på,  Paul Walker är inte så dum han heller. Men the Rock såg helt galen ut och hans armar var stora som timmerstockar. Kunde knappt hålla mig för skratt när han var med :P

Oj nu måste jag dra!

Kommentarer
Postat av: rzigui

Ja förlängning av UP!!

Jag ska gå till banken idag och betala in och sen skicka papperna.....

Wow vad bra med er sparbössa!!!

Hoppas ni hade det mysigt på er kväll igår ..;-)

KramLotta

2011-05-23 @ 11:14:05
Postat av: lis

heeeej.. håller också på med PUTen.. :) känns som om det är en massa onödigt byråkratiskt.. hoppas vi får det innan tiden går ut iaf det är början på oktober så det är väl dags att köra igång nu antar jag.. :) vi var också och såg fast 5 härom kvällen faktiskt, roligt hur livet kan se så lika ut ändå.. :) hoppas allt är bra med er. kram kram

2011-05-25 @ 21:41:31
URL: http://lovelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0