Fredag, lördag och söndag...

Fredagens steg:
Det var ju våffeldagen så det blev våfflor både i parken och på gården.

Lördagens steg blev över förväntan, men det blev mycket traskande i centrum =)
Jag behöver köpa ett par skor (men hittade så klart inga) och habibi en vårjacka. Men vi hittade en snygg kavaj åt R =) Dessutom blev det en t-shirt, en skjorta, en stickad tröja och en parfym i hans kassa medan min förblev tom :P Blev en sväng förbi optikern också, vilket resutlterade i att habibi kan hämta ut glasögon om max två veckor. Han har haft problem med huvudvärk och riktigt trötta ögon men det ska bli bra med glajjor.
Vi avslutade dagen med att raka av R håret. Hans afrokrull var på väg tillbaks! Vi började med att bara ta lite, men det var svårt att få det jämt, så det blev kortare och kortare och kortare och tillslut kom rakhyveln fram
Det är väldigt annorlunda att se honom utan hår. Visst har han haft snaggat innan, men inte rakat...
Tanken var att vi skulle hinna äta nått i centrum och sen gå på bio, men att leka hårfrisör tog längre tid än väntat, så det blev en snabb visit på McDonken (brukar aldrig äta där, men har drömt om en hamburgare där i 2 veckor så det var inte hela världen) och sen vidare till bion.
Sen blev det söndag och då glömde jag att sätta på mig stegräknaren. Men vi hade tvättstugan så det blev ett par steg i alla fall =)
Till middag blev det kött, potatisgratäng, svamp, lite sallad, harissa och bröd.
Nu börjar det bli dags att göra mig i ordning för jobbet. Solen skiner men det är inte direkt varmt...
Ha en bra dag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0