11981

Mimmi var här igår på morgonen och vi skrev om hennes personliga brev (till hennes CV). Hon har fått en jobbcoach men tydligen så ingår det inte att hjälpa henne med hennes CV trots att hon har papper  från arbetsförmedlingen som säger att hon behöver extra hjälp med skrivande *suck* Men dom får väl pengar, det är ju så det funkar. Precis som med R. Hans jobb var beredda att betala full lön för honom när hans instegsjobbsperiod tar slut och när vi fick hem information om att han kunde söka nystarstjobb så tänkte vi strunta i det. Men R:s handläggare på arbetsförmedlingen hade skickat papprena till arbetsgivaren också. Och dom säger ju inte nej till pengar! Det är så sorgligt att skattepengar slösas bort på det här sättet. Det toppen att det finns och vi är väldigt tacksamma över nystarstjobbet, men nu finns det andra som behöver det bättre!

Nog om det. Det blev inte riktigt lika många steg igår eftersom Mimmi skjutsade mig till Vällingby (där vi åt lunch) och se till jobbet. Men helt okej ändå.

 

 

Efter jobbet så träffade jag mamma i centrum. Hon ville ha hjälp att köpa nån ny tröja. Men det gick sådär :S

Vi (läs mamma) gav upp efter en affär. Fast jag förstår henne, man blir nedslagen och omotiverad av att prova kläder som ser jättekonstiga ut och när allt verkar vara sytt i konstiga modeller...

Jag, Riadh och mamma gav Mimmi och Anders en present som tack för allt dom gjort genom åren.

Dom fick en smartbox, Härliga hotell (http://se.smartbox.com/smartbox/se/smartbox.jsp?id=1320 ) Jag och Habibi fick en sån av min moster och hennes familj i bröllopspresent. Så nu kan dom åka bort en sväng bara dom två <3

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0