Helgen

I lördags sov jag nästan till ett! Kommer inte ihåg när det hände senast. Fast jag har sov dåligt ett par nätter i veckan, så det var nog väl behövt. Sen träffade jag Lina och Peter i Vällingby och fikade. Vi satt på en uteservering och när solen tittade fram blev det nästan olidligt varmt. Peter skulle iväg efter fikat men jag och Lina traskade runt i centrum en sväng och vi gick en sväng till coopforum.
Var bland annat på teknikmagasinet och köpte resehögtalare!
Till middag gjorde jag klyftpotatis (på färskpotatis kryddat med massa vitlök) kyckling (även den i ugnen) och fetaröra! Smakade väldigt bra=)



Jag och habibi var en sväng i centrum igår. Vi hittade en skjorta till hans farfar och "foppatofflor" till hans farmor. Jag fick en strandväska och en solhatt! Hinner inte fota nu...
Sen var det dags för middag och jag kunde inte bestämma mig för pasta eller potatis, så det blev både och
Till förrätt blev det färsk citronpasta med pesto, kantareller, fetaost och små gula tomater


Till varmrätt blev det ugnsrostade grönsaker och potatis och kyckling (man kan väl aldrig äta för mycket klyftpotatis och klyckling...)


Slog på stort även denna söndag och fixade 3-rätters Gjorde en citronsockerkaka som jag serverade med lite glass och marinerade jordgubbar. Använde mig av apelsinblomvatten för att förhöja smaken av gubbarna!




Jag hoppas att regnet kommer vänta tills jag hunnit till jobbet!
Ha en bra dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0