Hemma!

Skönt på ett sätt, men jättetråkigt på ett annat! Vi kom hem nån gång mitt i natten, allt flöt på bra, även om det var lite turbulens uppe i luften några gånger. Vi hade med oss 69kg bagage hem!!! 9 mer än vad vi fick ha (hade 10kg extra). Men det blir lätt tungt när man tar med sig couscous, olivolja, harrissa, kryddor, oliver, mloukhiya, henna..........
Idag har jag varit på IKEA en sväng med mamma, mormor och morfar. Sen en sväng förbi centrum och mataffären innan mamma och jag gick hem hit för middag och genomgång av alla foton från de senaste 2 veckorna och våra inköp :P

Imorgon drar jag vidare till landet. Gubbens semester är ju slut och han jobbar ju redan i dag så det blir bara jag som åker. Eller mamma, mormor och morfar är ju i stan och ska åka ut så jag får åka bil! Jag blir nog borta till på söndag. Ska ju åka på kryssning mån-tis nästa vecka. Farmor och farfar bjuder för att fira sin 50-åriga bröllpsdag. Så det blir dom, jag och R, pappa, hans fru och mina systrar, faster och hennes man och barn.

Mimmi, världens bästa Mimmi har varit här och vattnat blommorna när vi var borta. Men hon har gjort mer än så, mycket mer. Hon har städat! Vilken underbar överraskning att komma hem till =) Tur att jag har med mig en liten present till henne från Tunisien!


Jag har klippt mig förresten. Blev ju inte riktigt som jag hade tänkt mig eller sagt, men ser nog bra ut ändå. JAg är ju svettig som tusan på typ alla bilder, men vad ska man göra, det var ju tokigt varmt dyngnet runt



Visst var han snygg min gubbe i sin nya kostym! Men nån av oss måste lära sig att göra en ordentligt slipsknut :P



Jag har ju mängder av bilder från svägerskans bröllopsgrejer och på familjen och när svågern gifte sig/skrev äktenskapskontrakt med sin tjej och lite annat. Men det får bli senare. Nu ska jag packa en väska med lite kläder för en vecka på landet!

Vi hörs!

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0