Matlådor

Krävs en hel del matlådor varje vecka för mig... Först och främst så behöver jag 5 lunchlådor, plus det så har vi kvällsöppet på tisdagar så då behöver jag en middagslåda, sen jobbar jag ju 3 kvällar på gården = 9 matlådor/vecka! I och med att jag jobbar 4 kvällar varje vecka så innebär det att jag bara är hemma och lagar mat 3 kvällar. Sen måste man ta med i beräkningen att jag inte alltid känner mig jättepigg och inte brinner för att ställa mig och laga massa matlådor på torsdagar så det blir helt enkelt på helgen maten ska lagas. Fast jag har faktiskt fått till lite mat innan jag får till jobbet i de veckor som gått på nya jobbet! Men till saken, jag har varit duktig och lagat massa mat idag, blev nog en 15 lådor =)
Linsgryta med kalkon.
Stark köttfärsås med bönor
Grönsaksröra med köttfärs
Kycklingwok
Grönsaksröra med kyckling
Till middag i dag blev det kött, grönsaker och och klyfftpotatis. Blev ingen bild på det, men det smakade bra!
Nu sitter jag i soffan och slappar, R sitter i fåtöljen. R har haft en tung vecka, jobbat mån-lör och sen haft planeringsdag hela dagen i dag. För honom var det jobbig bara att behöva gå upp och vara borta till 9. Men jag försår det helt och fullt. Jag börjar ju tidigast 11 i veckorna och det är inte lätt att gå upp tidigare än vad jag behöver...
Nä, lite kvällsrote, och krypa till sängs och läsa är planen nu!
Natti natt!

Kommentarer
Postat av: rzigui

Åhh vad duktig du är med att laga all maten!!

Jag fasar för att göra det,mrn E behöver ha mat med tillskolan 3 dagar i veckan, svårt att få fart på fantasin!



Lotta

2011-01-31 @ 15:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0