Sportlov

Sportlov och sista februari...var tar veckorna vägen...? Den här veckan jobbar jag 10-17 varje dag (jobbar inte på gården eftersom det är heldagsomsorg i parken). Eller på torsdag när vi ska till Romme så kommer det bli lite längre arbetsdag. Idag ska vi gå på bio med barnen, imorgon är det konsert, onsdag ska vi sjunga lite singstar, torsdag bjuder på en heldag i Romme och fredag ska vi bara slappa på :P Så det blir full rulle hela veckan =)
Igår var vi påmiddag hos farmor och farfar! Vi var ju en sväng hos faster och kollade på vardagsrumsmöbler som vi eventuellt ska köpa också. Soffa, stor fåtölj, sittpall och bord för ett par tusen är ju underbart prismässigt!
I lördags så var mamma här och hjälpte mig lite med att stryka upp nya gardinerna och byta gardinstänger i vardagsrummet. Blev väldigt bra med dom nya svarta, runda stängerna. Sen lagade vi massa mat. Till förätt blev det avoccado och kräftröra
Till varmrätt blev det canneloni (första gången både jag och mamma lagat det). Vi fyllde dom med färskspenat, champinjoner och ricotta. Till det hade vi en tomatsås och kyckling
Mycket mat blev det, och trots att jag gjorde 2 matlådor så åt vi så vi trodde vi skulle spricka! Men gott var det =) Vi avslutade kvällen med 2 öl på stan tillsammans med Owe.
Nu måste jag gå, ska handla köttbullar och halalköttfärs samt gå och låna ett PS2 (med singstar tillbehör) på tegelhögen innan jobbat (eller lite innan jobbet och lite under arbetstid).
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0