Födelsedagsfika <3

Igår fyllde min älskade gubbe år! Eftersom familjen Odedal inte kunde komma och min moster födde min nyaste kusin så blev det en lagom fikaskara bestående av Mamma, mormor och morfar, farmor och farfar, Pappa och Lina. Han fick en rakapparat, en skjorta och en mysig tubhalsduk av mig, en morgonrock av mamma mu, glögg av Lina och 3 fina flaskor Whiskey (!). Så det blev en rejäl påfyllning i drickaskåpet...

Jag bakade en pepparkaks chescake med apelsin och saffran. Den smakade okej, men kommer inte att göra om den. Utöver det så bjöd vi på ((mammas) sffransskorpor, pepparkakor, nougatrutor och fyllda saffransbullar.




10 december är ju numera inte bara min mans födelsedag och mormor och morfarsbröllopsdag utan dessutom nyaste kusinens födelsedag. Min moster och hennes man fick en välskapt liten dotter igår!!! Grattis till er alla <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0