Bilder, Hamam, Flygbiljetter, Universitetet...

Halloj alla glada! Jag ligger hemma i soffan och gäspar. Är lite småsjuk men mår helt okej. Dras med hosta och tungt huvud. Så det börjar verkligen bli dags att krypa till kojs! Men gubben bad mig leta efter en resa till Tunisien åt Mourad och Anna (R:s vän och fru som bor i Finland). Dom hade bokat en 3 veckorsresa ner nu i slutet på augusti, men det var för få som bokat så resan ställdes in! Så nu kollar vi om dom kan komma till oss och stanna nån natt och sen åka vidara från Arlanda... Men det ser mörkt ut när det gäller direktflyg om dom vill vara borta mer än 1 vecka :S

Annars så har jag kommit in på univeristetet! Galet nervös...vad har jag gett mig in på!? Tanken är att jag om tre år ska ha en kandidatexamen i Arabiska med inriktning mot Mellanöstern- och Nordafrikastudier, men det är ett tag dit :P

Här kommer fler bilder från Tunisien:


Svärfar, svärfarmor och R:s yngsta syskonbarn Linda

Nyvaken och "nyhennad"



Redo för Hamam (en typ av ångbad)!

Wafe (R:s storesyster) och hennes dotter Maram. Wafe var darbuka (trumman) ansvarig på vägen till hamam.


Linda i sin fina Jibba!


Maram i lika fin jibba som Linda!
Traditionen är att man tar på sig en jibba och knyter en schalett om håret (även dom som inte har slöja i vanliga fall) efter hamam.



Kommentarer
Postat av: rzigui

GRATTIS till skolan !! Och njuter av dina fina bilder igen !! Kram

2011-08-10 @ 11:59:19
URL: http://rzigui.blogg.se/
Postat av: Eva

Hej! Ring och kolla med Apollo - dom har 3 veckor med flygstol.

2011-08-10 @ 13:40:03
Postat av: Tunisien

Jag ska åka till Tunisien snart igen saknar landet så mycket =)

2011-08-10 @ 14:33:13
URL: http://www.resatilltunisien.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0