Till mamma mu

Ikväll blir det middag hos mamma mu. Dom hade ju extrapris på färska kräfter, hur kan vi motstå det...?!

Annars så kämpar jag på med mina glosor. Vi ska ha glosförhör på måndag :S Det är måååånga glosor som jag ska lära mig vad dom betyder, hur dom skrivs och läses ut.
Har gjort små kort med det arabiska ordet på ena sidan (både på arabiska och transkriberat) och på andra sidan betydelsen. Jag hoppas att dom ska hjälpa mig att pränta in allt i huvudet. Börjar med att försöka lära mig själva glosan i sig, sen får det bli stavningen och utformingen på bokstäverna...



Fasar redan inför måndagens läxförhör...

Kommentarer
Postat av: rzigui

Wow....det var inte lite det!!

2011-08-27 @ 22:24:01
URL: http://rzigui.blogg.se/
Postat av: manel

det kommer nog att gå bra gumman med pluggandet

2011-08-29 @ 09:02:30
Postat av: lisa

ååå samaak.. :) hoppas det går bra för dig, det är rolig att hålla sig uppdaterad här på din sida. intressanta studier, verkligen. lycka till! :)

2011-09-09 @ 10:50:20
URL: http://lovelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0