Kommentarer, ja tack!

Det är toppenroligt med kommentarer! Tyärr så är jag inte alltid så snabb eller duktig på att svara... men här kommer 2 svar i alla fall =)

Amanda: Jag har två gånger förut försökt ta mig an det stora projektet att lära mig arabiska... Första gången var det som en distanskurs från Dalarnas Universitet. Men det var obligatoriska föreläsningar på tisdagskvällar och jag fick ett schema som gjorde att jag jobbade 3 av 4 tisdagskvällar. Och eftersom min gubbe inte kommit hit än så tröt motivationen snabbt. Andra gången så var det en lite studiecirkel som två duktiga och driftiga systrar höll i men även här så kom saker i mellan efter ett tag. Nu pluggar jag på Stockholms universitet, ett kandidatprogram i Arabiska med inriktning mot Mellanöstern- och Nordafrikastudier. Och eftersom jag pluggar på heltid så ska jag inte kunna komma med ursäkter om varför det inte blir gjort...

Yasmina: Min mans familj kommer från en by som ligger i nordöstra Tunisien. Det är en halvtimmes bilresa innåt landet från Hammamet eller Nabeul. Bouargoube är den lite större by som ligger närmast och  Ben e wale (väldigt osäker på stavningen) är närmsta samhälle. Kommer du också från Tunisien?
Jag blir ju nyfiken, vad ska du plugga?


Annars så ligger jag i soffan och snörvlar. Förkylningen vill verkligen inte ge med sig och idag är jag snuvigare än på länge. Måste leta rätt på ett nässpray, vill ju inte sitta pch snörvla på föreläsningen. Ska göra en kopp kaffe och öva mer på bokstäverna och glosorna vi gått igenom innan det är dags att åka till skolan. Ska inte glömma min matlåda eftersom jag kommer att behöva gå direkt till jobbet på gården sen. Jag har dessutom kontaktat servicehuset där jag jobbade på timmar förut och frågat om dom behövde fler vikarier i sin vikariebank. Svaret va ja, så nu har jag registrerat mig och hoppas på att dom ska godkänna mig snabbt så jag kan få lite pass...


Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh vad spännande din utbildning låter!! Hade jag gärna gått oxå, men det där med att plugga mycket har jag redan gjort och sitter ju på en usk-utb nu redan :) Får se om jag börjar någon kurs i arabiska. Fick precis hem en cd-bok för arabiska till svenska som jag skall ta med mig ned till min karl nu när vi åker, så vi får träna på varandras språk med varandra än så länge :)

2011-08-27 @ 10:36:57
URL: http://nellezoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0