Intensiv dag igår!

Tack för alla gratulationer!

Igår var det full rulle. Jag började dagen med att slå huvudet i kanten till våran stora byrå som vi har i hallen. Det resulterade i en bula som bultade och ömmade hela dagen. Sen promenerade jag till jobbet efter jobbet åkte jag till skolan och hade en introduktionsföreläsning till kurserna och sen ilade jag hem och till mitt födelsedagsfika! Som tur va har jag en underbar mamma som åkte hem till mig tidigare och fixade och donade med fikat. Min moster, mormor och kusinerna var också här när jag kom hem så dom hjälpte till dom med =)



Funderade ju ett bra tag på vad jag skulle baka och vad jag skulle göra för tårta. Jag hade en bild i huvudet av en stor chokladtårta med glasyr och.... men jag la ner det projektet innan jag ens börjat. Kanske det blir till R:s födelsedag.
Men det blev i alla fall en marängtårta med (hemgjord) lemoncurd, blåbär och grädde. Toppengod!


Mamma bakade drömmar åt mig. Dom var underbara, så spröda att dom nästan trillade sönder innan man hann få in dom i munnen :P

Bästa mamma bakde pepparnötter också! Har varit sugen på dom här kakorna i flera år nu! *mumms*

Jag bakade kolakakor med citron och hasselnötter. Det var första gången för mig men inte den sista! Väldigt goda kakor!


Överst är bullängden med blåbär och vanlijkräm och här över texten är en bit från längden jag gjorde med hallon och lemoncurd!

Jag hade bakat en kaka till, en mördegskaka fylld med nutella. Men jag gav bort alla innan jag fotat nån :S Jag som var så himla glad över dom. Nederdelen var en hel rund och överdelen var rund men hade utstansade ögon och mun. Får se om mamma hinner ta ett kort innan hon bjuder bort dom :P




Första laddningen med kurslitteratur har kommit, dom som jag beställde från Adlibris... får se när böckerna från Bokus kommer. En bok har jag haft svårt att få tag på (både här i Sverige och på internatinella sidor), jag har beställt den, men frågan är när den kommer. Den ska skickas inom 20 dagar men vi får väl se. Har dessutom kollat om den finns att låna (tills boken jag beställt kommer) på nått bibliotek men det verkar vara svårt den vägen också.  Jaja, det löser sig nog!


Nu ska jag fixa en kopp kaffe till innan jag ska gå till jobbet!
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad är det för kurser du skall läsa? Har jag fattat det rätt genom dina tidigare inlägg jag ögnade igenom igår att du pluggat arabiska? Var?

Och så måste jag ju säga att alla kakor ser helt makalösa ut!! Jisses vilken bagerska du är ;)

2011-08-19 @ 12:25:21
URL: http://nellezoon.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja herregud vad mycket gott ni hade igår,och vi måste försöka komma upp till er snart.....all din goda mat och kakorna drar..hahaha!!



Kram Lotta

2011-08-19 @ 12:41:04
URL: http://rzigui.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0