Helgen...

I fredags blev det en hel del steg trots att jag inte gick till jobbet utan åkte kommunalt. Dagen blev inte riktigt som jag hade planerat och istället för en behaglig promenad med ett stop på coopforum (efter mötet i Hässelby) och sen vidare till jobbet var jag tvungen att åka tunnelbana och buss till jobbet och jag kom ändå 45 minuter sent *suck* Sen fortsatte dagen inge vidare, var inte på humör för någonting. Hade elak huvudvärk och inget tålamod alls. Så barnen hade inte den roligaste fritidsledaren i fredags :S men dom överlever :P
I lördags så var jag på IKEA med Mimmi. Eller först blev det en sväng in på Stadium där jag hittade ett par nya skor. Ett par vita Adidas med lite rosa detaljer. Var ju desperatbehov av nya skor eftersom mina Reebok är helt slut.
På IKEA hittade jag en ny lampskärm, den funkade riktigt bra! Köpte en rullgardin också, det var huvudsyftet med trippen från början.
Efter det blev det ett stop på coop forum där jag hittade ett par skor till. Var rea så dom kostade bara lite drygt 100 spänn, så det gör inget om dom inte håller i 15 år utan bara en säsong! Dom har mera stöd och stötdämpning än dom andra skorna så förhoppningsvis kommer dom göra att jag blir minde trött i fötterna när jag går till jobbet!
Habibi skrattade när jag satte på mig stegräknaren i lördags innan jag gick, du ska ju åka bil sa han... Men Stadium+IKEA+Coop resulterade i över 10 000 steg =) Kan ju tillägga att vi var borta ett tag :P
Nu ska jag äta lite och sen styra stegen mot jobbet. Jag tror jag ska börja äta lunch hemma innan jag går till jobbet. Värt att pröva i alla fall. Känns som jag inte gör nått annat än att äta :S TjockisAnna behöver ändra sina matvanor och hitta på nått annat än att äta när jag inte har nått att göra. Promenerandet är ett steg på vägen, ett steg på vägen att må bättre!
Igår, söndag, var jag inte utanför dörren, så det blir inga steg alls (har inte på mig stegräknaren hemma).  Kändes ganska bra att bara slappa i soffan hela dagen. Det var tråkigt att älsklingen jobbade men det är ju som det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0