Åkersjön

Nu är jag ju alltså på plats uppe i Åkersjön. Det är en liten liten by som ligger uppe i Jämtland. Farmor kommer här ifrån så det finns mycket släkt här =) Den är bra liten men den finns med på wikipedia http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85kersj%C3%B6n Dessutom så finns det en webbkamera uppsatt på hotellet som visar en liten vy http://www.akersjon.com/pages/webcam.htm Farmor och farfars stuga ligger väldigt nära hotellet. Vi ser samma röda hus från våra fönster men från andra hållet.


Och det är så skönt att vara borta lite. Här har hösten kommit betydligt längre än hemma. Tyvärr så verkar det inte finnas så mycket bär och svamp att plocka. Det har inte varit ett bra år här i närheten och det som finns har blivit plockat. Men om det blir nån fin dag så skulle vi åka en bit och kolla efter hallon. Men Lingon, blåbär och hjortron verkar jag få glömma. Samma sak med svampen. Men jag ska ta en liten promenad i skogen här i närheten, vem vet jag kanske har tur :P
Igår var det en underbar dag och vi åkte upp lite i övre delen av byn så jag kunde få fota lite. Idag har vädret inte varit lika bra inte. Regn och rusk hela dagen, vilket har resulterat i att jag inte varit utanför dörren alls. Utan stannat inne, tittat på tv, fikat, pratat. Farmors bor Reidar och hans fru kom på kaffe, och Vivan och Lars-Göran, vänner till farmor och farfar, har kommit hit med sin husbil för att äta surströmming :S Själv så ska jag äta pyttipanna till middag :P
Nu är det tydligen dags att jag hjälper till.... Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0