Förra söndagen

Var jag och R inne i stan och promenerade. Jag hade en kurs vid Odenplan, när den var slut promenerade jag till Hötorget och gick runt och väntade på att R skulle ta sig in till stan. När han kom så kollade vi lite på loppisen på Hötorget och sen fortsatte vi ner till och genom Kungsträdgården. Sen vidare förbi slottet och gamla stan upp till Slussen. Sen vidare Götgatan hela vägen bort till Skanstull. Vi stannade på Igor-sport där R köpte en träningsoverall. Han har kollat på en i Vällingby men den här som han köpte var en Adidas (han gillar märken min gubbe :P ) och var både snyggare, skönare och billigare.
Efter det fortasatte vi Ringvägen bort, stannade och åt en pizza och sen hela vägen bort till Zinkensdam. Där gav vi upp och tog bussen.
Kan säga att vi verkligen inte behövde äta nått mer den dagen!!!
Den här söndagen blir det nog ingen sån promenad, tror inte det blir nån promenad alls. Idag blir det städ söndag! Tänkte först att det skulle bli slappar söndag, men jag slappade ganska så bra igår när R var på jobbet. Kollade på säkert 4 filmer och bara låg i soffan :P  Och eftersom det inte blev nån städning alls igår så måste det bli städning idag helt klart. R och jag är äntligen ledig samma dag! Så kanske ska fixa till nån fin söndagsmiddag och mysa till det lite sen ikväll. Får se vad jag kan hitta i den där korgen jag vann. Annars är planen att det blir Röding (som jag fick av farmors bror Reidar när vi var uppe i Åkersjön) till middag. Det är vardagslyx det med, "egen" upptagen fin fisk. R jobbar ju bara kvällar och jag jobbar morgon varje dag+ kväll 3 dagar i veckan. Så vissa dagar ses vi bara när jag pussar honom hejdå på morgonen och när han pussar mig godnatt när han kommer hem på kvällen/natten. Igår försökte jag hålla mig vaken, men jag låg och småslumrade i soffan länge och då är det lika bra att gå och lägga sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0