Regn, regn, regn

Känner mig tröttare av det här vädret. Lite sol hade inte suttit fel. Det behöver nödvändigtvis inte vara så varmt, men sol! Jag försöker ladda inför kvällens arbetspass. Kaffe och Våra bästa år! Och ja jag vet att "Våra bästa år" (The days of our lifes) är en riktig B serie, men är jag hemma kan jag inte låta bli att titta :P Och det spelar ingen roll om man missat 3 månader, man hänger ändå med!
Idag jobbar jag 14-21, vilket passade mig bra idag, jag var i behov av sovmorgon. Sen så vaknade jag ju såklart av R:s klocka (vilket inte han gjorde...) och sen vaknade jag till igen innan han gick. Idag skulle han och hans sfi-klass på utflykt. Måste säga att det nog hade varit trevligare för dom också med finare väder med tanke på att det var en promenad på söder som var utflykten. Men han laddade med frukt och kamera så vi hoppas på att det gick bra ändå =) Jag somnade i vilket fall om och sov två timmar till.
Nu sitter jag tyvärr här och känner efter, känner hur det värker i ryggen, knäna och huvudet. Jag måste gå ner i vikt, men motivationen är svårhittad just nu (trots att jag vet att knäna strejkar på grund av vikten och att jag skulle må allmänt bättre utan alla extra kilon!). Och självklart har jag gått upp nästan allt jag gick ner förra året :S  Men jag är stressad mest hela tiden, att inte ha ett fast jobb är ansträngande och skänker ingen trygghetskänsla alls. Att inte vara säker på att man kommer få timmar och pengar gör att jag känner av stressen hela tiden. Sen vet jag att det kommer att ordna sig, men i det dagliga livet gör det att man inte känner sig så glad alla gånger. Det är jobbigt för R också så klart, som redan innan känner att han behöver ett jobb, NU! Men jag jobbar på för fullt och kämpar på och försöker hinna med att umgås med mannen också och inte bara stupa i säng så fort jag kommer hem. Jag var osäker på hur mycket pengar jag skulle få ut den här månaden vilket oroade mig, men nu vet jag att vi kommer att kunna betala våra räkningar så jag kan andas ut!
Jaja, nu ska jag sluta ösa ur mig... Jag ska ta en dusch, dricka lite mera kaffe och göra ordning matlådan.
Så här ser min nyckelknippa ut ett vanligt kvällspass (plus, minus ett par nycklar beroende på vilket kort man går på).  Har en kollega som får runt med en lite korg istället för att bära allt i fickorna och jag börjar känna att det är en bra idé. För det blir tungt för axlarna att bära runt på nycklarna och sökaren och handsprit och....
Ha en bra dag!
/A

Kommentarer
Postat av: rzigui

Men visst är det väl skönt att bara få ösa ur sig allt man vill ha sagt...?!

Och detta är ju ett bra ställe....



Kram på dig och kämpa på...(som vi oxå gör)

2010-05-27 @ 12:22:35
URL: http://rzigui.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0