Middag hos farmor och farfar

Idag är min första lediga dag efter 12 arbetsdagar! Så skönt! Planen var att sova länge, men det gick sådär... Först vaknade jag av R:s alarm vid 7, sen vaknade jag och var jätte kissnödig vid 8, sen ringde Sanella vid tio i 9 och frågade om jag verkligen bara jobbat 4 dagar på skolan i Maj (vilket var väldigt snällt så jag får rätt lön!). Efter det var det ingen idé att ens försöka somna om. Så jag masade mig upp till soffan med en kopp kaffe istället och slötittade på nyhetsmorgon och bläddrade i DN.
Idag ska vi till Tumba och äta middag hos farmor och farfar =) Jag borde börja göra mig i ordning så jag kan möta R i Alvik så vi kan åka direkt när han slutar. Jag jobbar 07-21 imorgon så vill inte komma hem allt försent. Så det är bättre att vi kommer tidigt så vi slipper stressa! Får fisk till middag. Farmor frågade om vi ville ha kyckling eller fisk, och med tanke på hur mycket kyckling vi äter så är det väl lika bra att passa på att äta lite mera fisk :P
Igår var vi på ÖB där vi hittade ett fint litet kit från Adidas som blir perfekt till mina svägerskor. Var en parfym, en duschcreme och en liten väska/nessesär. Gäller att vi börjar hitta lite saker till familjen. Vi har ju en ansträngd budget så det finns inget utrymme för några utsvävningar, men nått litet till alla.
Har köpt 2 armband, 1 halsband och 1 par örhängen tidigare, och igår köpte vi Adidaspaketen till mina mina svägerskor. En hudkräm till svärmor, duschkräm till R:s svågrar och hans bror och Flipp-flopp till 2 av svägerskorna. Allt till bra priser måste jag säga!
Kom på att jag tidigare skrivit att jag skulle lägga upp en bild på våran nya garderob som vi slet för att få ihop. Här är den:
Dags att stänga av datorn nu!
/A

Kommentarer
Postat av: mamma till adam och bäbisen i magen

det är så roligt när man får förbereda för en resa till tunisien, med packning, köpa massa nys saker mm =) när man äntligen kommer dit känns de så skönt man kan bara ta det lungt ingenting att stressa över. =) helt annorlunda mot sverige

2010-05-29 @ 10:37:08
URL: http://elinadamhatem.blogg.se/
Postat av: rzigui

Ja det är mycket som ska köpas i presenter !!!

Och de sista gångerna har jag dragit ner på det rejält...huu vad dyrt det kan bli!!

Men som du säger...något litet till var o en.

De närmaste fastrar o mostrar köper jag Zoegas till...de bara älskar det, så då gäler det att passa på när det är billigt att hamstra..:=)

Härligt att få komma iväg igen kan jag tänka, vi ska försöka komma iväg i slutet av juli, till systerns bröllop...inshalla!!

Kanonfin garderob...;)



//Lotta

2010-05-29 @ 13:53:11
URL: http://rzigui.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0