Landet

Här kommer lite bilder från landet. Vi hade det som sagt väldigt trevligt med grillning och vägstädning. R fiskade och var ute i en roddbåt för första gången.

Mamma och R fixar med grillen

R gjorde "slata mechouia". En "röra" som man gör på grillade tomat, lök, vitlök och peppar (alltså inte peppar som i vit och svart utan dom där som ser ut som gröna avlånga paprikor :P). Den blev riktigt god även om jag måste erkänna att svärmor gör den bättre!


Vi gjorde grillspett med kyckling, korv (turkisk korv gjord på nötkött) och Sivri peppar (dom där gröna som jag pratade om innan). Grillade champinjoner, lök, squash, peppar och tomater.



Det var varmt och skönt i solen på framsidan av huset. R börjar tro på att vi faktiskt har sommar i Sverige nu!


R följde med Ellinor och Anders ut på en tur i roddbåten för att rycka lite strömming. Det var nått helt nytt för honom!




Dom kom tillbaks med 5 små firrar. R drog upp 3 av dom så han var nöjd och glad =)

Jag stekte dom till förrätt!


R äter sin egenfångade fisk =)


Imorgon kanske jag lägger upp lite av dom andra bilderna jag tog. Jag gillar ju närbilder, så blir ett par sådana, en annan dag!

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0