Så var det söndag igen och Hammarby är svenska mästare i Bandy för första gången

Haft det som inom mitt jobb kallas trippel, alltså ledig fredag, lördag och söndag. Tyvärr så går dessa tripplar alltid för fort, man hinner knappt blinka så är dom borta :( och sen får man betala dyrt med 7 dagars jobb under en 8 dagars period... Nog om jobbet, jag orkar inte tänka på det förrens imorgon när jag måste.
Hammarby har vunnit SM-guld i bandy idag. Första gången dom vinner. Dom har varit i final flera gånger men aldrig räckt hela vägen. Mamma och bandygänget var så klart där (på studenternas i Uppsala) och hon ringde när hon satt på tåget på väg hem. Hon var överlycklig! Hörde knappt vad hon sa för det var sånt liv på tåget, men glad var hon definitivt. Jag och R övervägde ju att åka dit, men vi kände att det skulle bli för mycket pengar. Vi kollade på matchen på tv istället. I första halvleken såg man ju dock inte så mycket. Det var inte precis idealiska väderförhållanden för uteidrottande men båda lagen var väldigt fokuserade och kämpade på som bara den. Jag är ju som sagt inte hammarbyare i själen, men jag börjar mjukna :P Och bandy är en trevlig sport! Grattis Hammarby bandy, det här är ni värda! Läs mer i DN ( http://www.dn.se/sport/vaderkaoset-stoppade-inte-hammarby-1.1065038 )
Mamma var här på middag i fredags och sov kvar =) Vi har ju ett extra rum med en stor bäddsoffa!
Jag lagade hasselbackspotatis, fyllda lövbiffar, helstekt lök och kantarellsås:
(R blundar och mamma lipar... :P   )
Idag har jag gjort "pizzasallad". Haft vitkål i kylen ett bra tag men det har lixom inte blivit av förrens idag.
Dags att umgås lite med min man nu, innan jag börjar gäspa och det är läggdags.
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0