Resan är bokad

Jag, R och mamma åker till Tunisien 17juni och är borta 2 veckor! Blev samma hotell som mamma och jag bodde på första gången vi var där, och som mamma, Lina, Anna och Kamilla bodde på när dom var nere för bröllopet. Det är ju inget lyxhotell men det passar oss bra. Det ända man gör på rummet är ju i stort sätt att äta lite frukost och sova =) Lite bilder från hotellet:

(oj va road jag ser ut...)


(Wallid och Ilyas)



Rami, Wallid och Lina spelar Bingo


Jaja, dags att komma tillbaks till verkligheten! Solen har gått ner och det har börjat snöa igen...Varför gick passade jag inte på att gå ut tidigare...

Tror att jag missat att skriva att R:s ena lillesyster (Afef) har blivit friad till!!! =) Så hela familjen firar för fullt där nere med förlovningsmiddag och familjemiddagar och firande hit och dit... Jag försöker få ett svar på när bröllopet kommer bli, men det får man inget svar på. Det är mannens familj som står för förberedelserna och medelar bruden och hennes familj nån vecka i förväg :S Men Norah (svärmor) har sagt att hon har en son som bor i ett annat land så hon vill veta ett par månader i förväg. Men det låter som att det kommer bli nästa år, då den blivande mannen inte har byggt något hus och sånt än... Men vi får se, hoppas bara att vi kommer kunna komma. Som det verkar nu så ska R:s ena kusin (Oulfa, eller hur det kan tänkas stavas...) ska gifta sig i slutet på juni när vi är där =)

Jag hoppas på att jag kan få ett extrajobb så vi kan bättra på ekonomin lite! Om R dessutom kunde få ett jobb så vore livet toppen!

Nu kom R hem, dags att umgås lite och dricka mera kaffe. Sen blir det nog en sväng till CoopForum

/A

Kommentarer
Postat av: AMS

Kollat upp instegsjobb på arbetsförmedlingen? Alla som läser SFI kan få det om man bott i sverige mindre än 36 månader.

2010-03-03 @ 16:55:01
Postat av: ung mamma

va roligt att ni ska åka den 17 juni =) vi har också kollat på biljetter då! =) kanske ses på flyget.. vi har inte bokat något enu

2010-03-03 @ 18:21:55
URL: http://elinadamhatem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0