Måste det bli kallt igen?

Solen och "värmen" igår lämnade i alla fall mig med mer smak. Även om det blev kyligare på kvällen när man stog ute och kollade på bandy (så där på is, inte inne). Fast det gick ju så pass bra för Hammarby att stämningen på läktaren var toppen och det var mycket folk som värmde =) Jag är inget Hammarbyfan direkt, men det är trevligt med sport. Förr om åren så var hela mitt liv sport, främst fotboll. Men tiderna förändras och åren rullar på och livet fylls med annat. Men som sagt, lite sport kan förgylla vardagen. Jag har ju sen några säsonger blivit "adopterad" in i ett hammarbygäng, som främst går på bandy. Gänget består till största delen av min mamma och kollegor från skolan där jag jobbat tidigare. Magnus sa igår att det brukar bli nån ny varje säsong som följer med dom men att det i år inte kommit någon... Vi andra rättade honom snabbt och pekade på R =)
Hammarby vann i alla fall enkelt 3:e raka semifinalen mot Villa Lidköping (se artikeln i DN) http://www.dn.se/sport/hammarby-klart-for-sm-final-1.1059176 och är nu klara för final på Studenternas i Uppsala nästa söndag. Finalmotståndarna är inte klara än eftersom det står 1-1 i matcher (bäst av 5 är det som gäller) mellan Bollnäs och Sandviken. Jag och R pratade om att åka dit, men vi kom fram till att det blir för mycket pengar. Jag är som sagt ingen Hammarbyare men jag gläds med dom och dom förtjänar det här. Nu är bara frågan om dom är redo att faktiskt vinna finalen oxå...
Nog med sport!
Nog med allt för idag kanske...Såg precis vad klockan är och det är hög tid att fixa nått att äta innan det är dags att åka till jobbet. Fick mail om att vi ska ha möte i Alvik idag, torsdagar kommer vara våran mötesdag nu när vi inte längre träffas innan varje pass.
Usch R skar sig i fingret precis när hans kulle fixa mackor. BLOD, blod blod....
Vi hörs!
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0