Sanela =)

Sanela var förbi här på morgonen för att lämna vin som vi köpt av henne. Hon måste ju vara en av dom sötaste och snällaste människorna som finns! Vi ska ju som sagt ha en liten fest imorgon för att fira vårat bröllop här i Sverige, och Sanela kan inte komma men hon lämnade en present och hon hade slitit hela kvällen (och in på natten) med en jättefin tårta. Åhh, vilken tur jag har att jag har så bra vänner!
Annars håller jag för fullt på med att göra Hummus, eller för fullt är väl fel ord för jag sitter ju framför tv:n och dricker kaffe...men kikärtorna kokar för fullt och sen ska jag sätta fart. Ska dessutom försöka mig på att göra lite Baba Ganoush efter önskemål av Nahid, men vi får se hur det går. Auberginen är i alla fall i ugnen och sen får jag göra så gott jag kan =)
R är på intervju!!! Hans vän Sofi hörde av sig igår och sa att hennes mamma hade jobbat med någon som behövde någon eller hur det nu var. Om jag förstod det hela rätt så var det angående jobb i köket på en restaurang så vi håller alla våra tummar otroligt hårt.
Vi ska till mormor och morfar när R kommer hem. Mamma är ledig idag så vi åker allihopa så vi kan börja förbereda maten till imorgon. Vi ska göra Slata Mechouia så vi måste dra ut grillen och grilla grönsaker och kycklingen kan vi fixa idag och skala potatisen och...
Vi hörs!
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0