Ledig idag

Jag hade hoppats på extra jobb då nästa månad kommer att bli tajt med de 2 karensdagarna och ett antal sjukdagar jag har från den här månaden. Men det får lov att lösa sig. Jag hoppas på att jag kan få en extra dag i helgen i spärren, det skulle sitta fint. Bortsett från stressen över ekonomin så är det ganska så skönt att vara ledig. Bara ta det lugnt. Dricka kaffe, slappa i soffan, kolla på våra bästa år (ja jag vet att det är kasst men jag kan inte låta bli :P), ta en lång dusch.... 
Jag borde vara duktig och ta mig till simhallen och fixa träningskort idag. Nazinan har varit på mig flera gånger och jag känner att kläderna börjar sitta tajtare igen och att jag inte mår helt bra :S Dags att ta tag i saken alltså! R vill också börja träna och det vore bra för honom att ha nått mera att göra. SFI är bara ett par timmar per dag.

Imorgon har R ett möte på arbetsförmedlingen med en handläggare och en tolk. Han har rätt till instegsjobb (arbetsgivaren slipper betala arbetsgivaravgift och en stor del av lönen) vilket borde göra honom aningen mer attraktiv på arbetsmarknaden. Vi hoppas på att det leder lite framåt i alla fall...

Har börjat kolla resa till sommaren. Det lutar åt att vi åker 2 veckor i slutet på juni/in i början på juli. Mamma vill följa med så vi blir 3 stycken. Men det är ju inte direkt billigt. Och när man inte har nån resebuffert och man lever två på en inkomst så blir det tajt...men det är ju bara pengar =)

Bilder från söndagsmiddagen:




Dags att ta den där långa duschen nu.

Hörs!

Kommentarer
Postat av: ung mamma

oooh gud va jag saknar tunisisk mat.. längtar tills ja får sätta tänderna o svärmors mat =P haha. vi letar också resor till tunisien men nu när vi ska ha ett till barn så kan vi inte åka senare en i början utav juni =) hoppas på att få tag på en billig sista minuten =) hoppas att allting är bra med er =)

2010-02-02 @ 19:39:09
URL: http://elinadamhatem.blogg.se/
Postat av: Fatiha

Vad gott det såg ut.



Hoppas det går bättre för din man med att hitta jobb än för min.

Inte allslätt när man bor i en liten stad.

Och hans handläggare har minsann inte gjort en handlingsplan ännu. Gått 4 månader sedan inskrivning.

Inom 30 dagar ska det annars vara gjort.Fick jag redan på lite sent.



Insch allah löser det sig för er.

Ekonomiskt lär det bli lite tajt ett tag. Men det löser sig alltid.

2010-02-05 @ 14:12:05
URL: http://fattis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0