Lång dag igår

Jag kom inspringades till jobbet prick 14 igår. Det tog mig en halvtimme längre än vanligt men vid den tiden så kom alla med på bussen i alla fall. Sen började jag min resa mot Kristineberg. Längre än så går inte tågen norrut, men ersättningsbussarna åker från Thorilpsplan utan att passera Kristineberg, så fick skicka tillbaks många. Dom som skulle till Alvik rekommenderade jag faktiskt att gå om dom orkade eftersom jag visste hur mycket folk det var vid ersättningsbussarna. Det var helt galet kallt och jag stog uppe vid plattformen i stort sätt hela tiden. Men överlag var folket där väldigt trevliga och jag fick många glada och trevliga ord trots omständigheterna. Vid halv sju så åkte jag till Fridhemsplan för att ha lite rast och försöka tina upp lite. Sen var det bara att åka tillbaks.... Men det var inte så mycket folk så jag blev skickad till Thorildsplan. Väl där så blev jag och en kollega skickade till Gullmarsplan för att hjälpa till. Blev dessutom ett par extra timmar (pengar!), men ack va trött jag är idag. Skulle jobbat till 01:50, men blev uppplockad i en taxi typ 01:15 och sen släppte vi av kollegan vid skatteskrapan och sen förbi Alvik och lämna radioapparater och sen hem mot SÄNGEN!
Vilket rörigt inlägg det blev, men men. Läste den här artikeln på DN nyss
http://www.dn.se/sthlm/kylan-framsta-fienden-vid-nya-andstationen-1.1050151 och tyckte lite mera synd om folk. Men sen kom jag på att jag själv stog ute i MÅNGA timmar...visst det var kallt som fan, men vad ska man göra.
Dags att äta nått och försöka ladda för ytterligare en arbetsdag!
/A

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej det blir förmodligen en resa till stockholm i helgen min sambo ska träffa en kompis som är gift med en svensk som bor där. =) vi har inget planerat enu men om vi övernattar kanske vi hinner ses och ta en fika?

2010-02-24 @ 10:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0