Makroud

När vi var hos familjen i Tunisien i somras så visade svärmor mig hur man gör Makroud. Kakor på durumvete som man där oftast fyller med daddelmassa och som man friterar. Jag är väldigt förtjust i dessa kakor och främst svärmors. När vi kom dit så fick vi smaka på kakor som min Afefs (R:s syster som ska gifta sig nästa år) blivande svärmor gjort, men dom var inte alls lika goda :P
Här kommer lite bilder =)
Idag och igår har jag jobbat på fritids men imorgon och hela helgen är det servicehuset som gäller =)
Tror jag ska lägga mig och läsa lite nu och släcka tidigt!
/A

Kommentarer
Postat av: lisa

jo absolut.. ska gå in och kolla där.. :) spännande..



jaha ok, jo men då hoppas jag att det är samma för oss då. vi sökte ju som nyetablerat förhållande och det gick ju smidigt, fyra/fem månader efter att han gjort sin intervju så fick han komma hit. så det var skönt, jag tjatade på migrationsverket så himla mycket. men det var skönt när det väl kom igenom.. lycka!



hahah ja kanske det, håller faktiskt på och skriver ner det, kan vara roligt att ha i livet, bra att skriva ner medans det ännu är någorlunda färskt liksom. :)



ni träffades på semestern eller? var det längesedan? ja menar, hur länge var ni tillsammans innan ni gifte er? gifte ni er både i tunisien och sverige eller bara i tunisien?



jag vet inga namn på maten. nizar gjorde någon soppa igår med "risoni" liknande pasta/ris med massa tomater och harissa, men annars är det svårt att få till det på samma vis, vi lagar ju mycket fisk och så, eftersom han är från kerkennah så blir det mycket havsdjur och bläckfisk.. :) men det är gott... ja ska försöka hitta brick-bröd någonstans i sthlm och laga det nu under ramadan. det saknar han verkligen.. :)



couscous vill jag också laga, men nizar klagar på att vi har fel kastruller och därför inte kan laga det på propert tunisiskt vis.. :) får väl handla en såndär dubbelgryta nästa gång i tunisien... :P



ja det är roligt att fotografera, roligt att se vad andra fotar också. skönhet är ju så olika från folk till folk. så det är alltid roligt att upptäcka något nytt.. :)



vad roligt med jobb!!!!!!!!!! grattis.. vet precis hur det känns.. jag jobbar ju på bion och nizar har varit arbetslös sen han kom hit, visst han pluggar ju på sfi, men han typ känner sig ändå mindre manlig (tunisien komplex?) då han inte har ett fast jobb. han fick faktiskt frågan om nått jobb på mässan, vi ska maila dem nu, hur kul hade det inte varit om de hade börjat på samma ställe.. :)



vi ska ju flytta nu, från flemingsberg til älvsjö, hem till min farfar, han är lite krasslig åsådär, så det är ju både underlättande för vår ekonomi, plus att vi då kan ge farfar bra mat och sällskap. viktigt.. :)



uu en trea? då kanske det kommer små bebisar snart??? :)



kram kram

2010-08-13 @ 11:03:34
URL: http://lovelis.blogg.se/
Postat av: rzigui

Vad roligt att du tagit bilder från makroud baket!

Kan känna den söta kletiga smaken i munnen...hahaha!!!



LOTTA

2010-08-13 @ 18:48:39
URL: http://rzigui.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0