Lång dag...

Idag blir det en lång dag. Jag jobbar 8-21 och trots att man har en lite längre rast mitt på dagen så är det väldigt tröttsamt. Och allt som allt blir det bara 11 timmar man får betalt för, det är knappt värt det eftersom jag blir så trött i ett par dagar efteråt. Men men, jobba måste jag ju  =)
Igår hade jag tänkt baka nån sorts kaka, men icke. Jag var helt slut, men jag sorterade i garderoben i alla fall så alla kläder borde få plats nu. Vilket är extra viktigt eftersom jag har tvättstugan imorgon. Är så tråkigt när kläderna onte får plats, speciellt nu när vi faktiskt har en garderob :P
/A

Kommentarer
Postat av: lisa

hejsan.. :) tack för dina svar. det är så skönt verkligen att kunna skriva en fråga som verkligen gnagt och sedan få svar så där fort.. :)



jo det vore verkligen jättekul att kunna åka ner nu, men biljetterna är så dyra. och vi ska ju ändå hålla på och flytta åså nu. men var hittar ni biljetter? hur mycket brukar era kosta? åker ni via charter eller via båt, hur gör ni?



ååå så romantiskt, det är ju verkligen en sommarflört som håller i sig.. :) åå vad mysigt, spännande.. :) shit vad många gånger du åkte ner då under ett år.. det måste kostat sjukt mycket pengar, men det är ju alltid roligt med lite semester.. :) och får man träffa sin kärlek så är det ju värt det.. :P



jo, vi har ju också snackat bröllop,men eftersom nizar är envis och vill att det är han som ska köpa ringen (och han är arbetslös just nu) så lär vi nog få vänta ett tag med giftemålet.. :) men jaja, förr eller senare så. det är ju vad vi båda vill. vi har varit tillsammans nu i över två år, men än så länge är det ingen press varken härifrån eller från hans familj. de anser ju att vi ska gifta oss förmodligen, men det är som nizar säger att för han och dem så är vi redan gifta typ. aja, men kan tänka mig ett enkelt bröllop på nån strand typ.. :P roligt..



ganska roligt nu i efterhand att tänka att jag faktiskt var i krokarna då du gifte dig i tunisien.. :)



jo nizar hittade brikbröd i hötorgshallen, de kostade bara 10 kronor för ett paket... :) nice, de har ju det mesta där, det är roligt. godaste kebaben också.. ;)



jaha ok, shit det måste varit svårt. visste du om att du var gravid eller kom det som en chock då du behövde opereras? jo det är alltid skönt att ha det lite tryggt ekonomiskt först iof. en av anledningarna till att vi flyttar till farfar, men han är gammal och krasslig och har ett stort hus som han inte har tid och kraft att ta hand om så vi hjälper varandra.. :) vi får bättre ekonomi och han får sällskap och hemmagjord mat.. :) det ska bli roligt, ser fram emot att komma dit.



förlåt att jag snackar om pengar hela tiden, men får ni någon hjälp av staten eller så? jag har typ letat bidrag som en tok, för det har verkligen tagit på krafterna att plugga 100% samt att jobba för mycket för att kunna försörja två. och socialen sa att vi inte kunde få bidrag - och "att jag borde tänkt på det innan jag tog hit han".. :( sura människor. får han stöd från sfi? de har ju börjat med någon typ av belöningsstöd, men tydligen var nizar "fel" typ av invandrare.. hmm. det är bra konstigt allt det där...



aja, ska inte trötta ut dig nu med mer frågor.. :) ha en fin dag på jobbet, du ska se att det går fortare än vad man tror. tänkte att om du ville gå och se inception någon dag, så är det bara att hojta till.. :)



kram kram

2010-08-15 @ 11:16:59
URL: http://lovelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0