Jobbar kväll idag

Efter två tidiga mornar så är det idag dags för ett kvällspass (14:15-21). Så nu sitter jag i soffan med en kopp kaffe och tycker att det är ganska härligt att solen skiner!
R var på tunisiska ambassaden igår. Han fixade nått litet häfte som säger att han är bosatt i Sverige så han ska slippa betala en avgift varje gång han åker till Tunisien. Det gick smidigare än vad det brukar göra än nere i Tunisien, där tar det evigheter att få sin stämpel och ett litet frimärke... Men han sa att dom var lite nedlåtande mot honom för att han inte var svensk medborgare och att dom hjälpte dom som även hade "röda pass" före honom trots att han kom före dom :S Men men, han fick det han behövde och det tog inte allt för lång tid och kostade bara 37 kronor.
Idag bjuder jag på lite bilder från Tunisien =)
Här är min svärmor vid mitt apelsinträd som glädjande nog fortfarande lever!
Mitt olivträd är även det vid liv, även om det inte är speciellt stort, utan fortfarande väldigt litet :P
Mamma vid ett av mandelträden, ätandes mandlar såklart!
Mandlar
Här kommer några bilder på R:s syskonbarn. Visst är som söta =) Killarna älskade sina Sverigefotbollströjor som dom fick och ville ha dom på sig direkt och i flera dagar :P
Jag och svärfar Habib
R och hans lillebror Wissem
Nu är det dags för lite frukost.
Ha en bra dag!
/A

Kommentarer
Postat av: lisa

fina bilder!!! känns ju nästan som att vara tillbaka.. :) hur ofta åker ni till tunisien förresten? var i tunisien kommer R ifrån? hur länge har han varit i sverige? ni är väl gifta, hur länge dröjer det då tills man får medborgarskap? haha oj, en massa frågor, men jag tycker att man har så mycket frågor om allt i allmänhet, och det finns ju typ ingen att fråga.. :( dålig migration och invandringsresurser i sverige.. aja.. nog om tråkigheter, såg gott ut med abborre, du får gärna skriva ner lite recept och sånt, alltid roligt att förnya sin matlagning lite..:) kram kram (skönt att höra att du är bättre nu)

2010-08-05 @ 12:18:39
URL: http://lovelis.blogg.se/
Postat av: rzigui

Härliga bilder!!!!

/Lotta

2010-08-09 @ 18:39:35
URL: http://rzigui.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0