Var på landet i helgen

men missade att ta med mig kameran. Fotade dock lite med mobilen så jag kan visa R. Vi åt kräftor och hade det riktigt mysigt i lördags (jag, mamma, morfar, mormor, moster Lena och hennes man Per). Jag tror nog att jag kan kalla det för en svensk tradition det där med kräftätandet. Hursom så var det skönt men kallat att komma bort lite. Man känner att hösten har kommit till skärgården. Jag, mamma och morfar tog oss ut på en liten svamprunda dessutom. Fanns hur mycket svamp som helst! Tyvärr så vet man inte vad det är för svampar och om man kan äta dom... Men vi hittade en hel del höstkantareller och blodriskor. Ett par karljohan hittades också, men majoriteten av dom var så maskätna att dom var obrukbara =( Men fick ihop till en liten påse i all fall!




Dessutom plockade jag och mamma ett par liter lingon. Tanken är att hon ska koka sylt med sina elever och sälja på deras höstmarknad. Jag var snäll och hjälpte till, egentligen gillar jag inte ens lingonsylt ju :P Tyvärr så måste jag ha petat på ett fästingbo eller nått för helt plötsligt hade jag typ 30 pyttesmå fästingar äver hela händerna. Usch va obehaglige det var! Och trots att jag kollat noga hela helgen så hittade jag 6 fästingar till igår :S


Skördade även lite mer färska kryddor som vi sått (blir nog sista för säsongen) och lite bönor!



Idag har jag varit duktig, eller nått... Jag har pratat med skatteverket som idag i alla fall kunde bekräfta att dom fått in vårat vigselbevis (men man vet inte hur lång tid det kommer att ta för att det ska bli regestrerat). Jag har pratat med migratiostanten som sa att det inte brukar ta längre än 6 veckor att få sitt bevis regestrerat och att man inte kommer att titta på vårat ärendet förrens dom får ett familjebevis där vigsel är med. Och handläggningstiden är fortfarande 6 månader men det kan möjligtvis gå fortare men det ska inte ta längre tid än december. Jobbigt värre, men skönt att veta hur det ligger till. Jag har även hunnit med att tillsammans med min fackliga kontakt träffat 2 representanter från mitt ex-jobb och skrivit på uppsägningspapprena! Dessutom varit i källarförådet och hämtat upp en resväska.

Nu ska jag iväg och leta efter bebiskläder till Rawdhas (min svägerska) kommande dotter. Jag tror att det är dags för henne att komma ut snart =) Så jag ska ge mig ut på jakt efter något litet gulligt rosa!

Ska börja packa också, åker på onsdag morgon 06:25!!!

Vi hörs!
/A

Kommentarer
Postat av: Elin

hoppas att du får en bra resa =) hur länge ska du stanna där ?

2009-09-14 @ 20:00:57
URL: http://elinadamhatem.blogg.se/
Postat av: Anonym

hoppas att du får en bra resa =) hur länge ska du stanna där ?

2009-09-14 @ 20:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0