Tiden går fort

Otroligt fort, fast det tyckte jag ju när jag var här i 3 månader också, så 1 vecka är ju ingenting. Och det känns så obra att vi inte kan åka till Sverige tillsammans. Alla hade tjänat på det. Han, jag, samhället. Vore väl mycket bättre om han fick sällskap till sitt nya land. Men men, det är fortfarande som det är. Det är 6 veckor imorgon sen skatteverket fick vigselbeviset och kvinnan på migrationsverkat sa att det brukar ta 6 veckor att få det ordnat. Så vi håller alla tummar vi kan att det kan vara fixat nu i veckan så jag kan få ett personbevis hemskickat, som jag sen kan skicka vidare till migrationsverket och sen kan hon börja titta på vårat ärende....

Är ju Eid här nere och det innebär att de flesta affärerna har stängt. Man kan fortfarande gå och fika och äta någonstans, och en del små supermarkets har öppet men annars är nästan alls stängt. Var likadant igår! Det pågår dock en stor Souk (Marknad) som barakerar en hel väg sträcka. Där säljer man allt möjligt. När vi promenerade där idag så såg jag  helst plötsligt ett bekant ansikte. Visade sig att 2 av R:s kusiner hade ett stånd och sålde leksaker. Tyvärr verkar dom gå back på hela taget då någon snodde saker från dom genom att lyfta på presseningen bakvägen och lassa på sig saker :S Men dom verkade ta det med ro, vad annat kan dom göra...

 Så här såg det ut från insidan. Vid just det här tillfället var det inte så mycket folk som gick förbi, men det gick i perioder.




I förrgår när vi försökte få tag på bröd men fick inse att vi aldrig skulle komma fram till bageriet och få nån baguett så hittade vi tillslut några andra små bröd. Hur roligt som helst tycker jag att det var att jag fick bröd som ser ut som en stor lussebulle när jag räknar ner till julafton :P
 Tyvärr så var den inte överdrivet god. Jag förstår att dom är som galna i sina baguetter här, man verkar inte kunna hitta något annat bröd som är gott...

Nä, dags att gå hem och mysa lite.
Imorgon ska vi försöka ta oss till familjen som inte kommer bli glada om jag åker utan att träffa dom igen...

/A och R


Kommentarer
Postat av: Anonym

nu e inte min man från tunisien men det borde ju inte spela ngn roll men det tog inte mer än ett par dagar tills vårat giftemål blev registrerat hos skatteverket, och mitt namn byte tog heller inte lång tid, vad knepigt men myndigheter kan ju säga massa o mena lite :D



kämpa på :D

2009-09-25 @ 01:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0