Äntligen

Äntligen så har min kör startat igen! Det är något visst med att sjunga och våran körledare är verkligen toppen bra. Dessutom sjunger vi i en kyrka så det bli härlig akustik. Jag fick skjuts hem av en annan körsångare och det fick även körledaren. Vi pratade om allt möjligt och Linda våran ledare lyckades göra oss båda lite generade genom att prata om hur viktiga vi var för våran kör, att det är vi som står för styrkan och utan oss så blir det verkligen inte samma sak. Så hon var glad över att jag var tillbaka =)

Tidigare på kvällen hade jag föreläsning i min arabiskakurs. *suck* det var svettigt idag. Vi har fått en ny lärare i dag och han var aningen ostrukturerad och folks mickar strulade och rätt sidor ville inte visa sig. Men det som gjorde mig upp över öronen generad var ju att  jag var tvungen att ha ett LÅÅÅÅNGT samtal med läraren med de flesta fraserna vi hade i våran ordlista till den här veckan, medan alla andra lyssnade på. Och jag vet ju att det bara handlar om att våga det kan inte bli mera än fel och då kan jag få hjälp att rätta till det. Men ack va jobbigt det känns :P Hoppas att det blir lättare när vi kommit igång mer...

Igår var jag på Cirkus och såg Glada Hudikteaterns ELVIS. Den var underbar, en riktig feelgood och bli glad föreställning. Var en kort föreläsning innan av Pär Johansson (grundaren av teatern) som dessutom var riktigt rolig och framförallt tänkvärd. Skrattade så tårarna sprutade flera gånger. För er som inte vet vilka GladaHudikTeatern är så är det en teaterensembel från Hudiksvall bestående av utvecklingsstörda. Finns mer information om dom på deras hemsida: www.gladahudikteatern.se. Föreställningen var som sagt underbar och jag fick ståpäls ett par gånger och satt med ett brett leende så gott som hela tiden. Hade tur som fick följa med, mamma skulle gå med sitt jobb och då fanns det en biljett över som jag fick köpa. Trevligt att träffa gamla kollegor och göra något skoj!

Imorgon ska jag på jobbintervju! Kommer inte exakt ihåg för vad var, men det var nån typ av kundtjänst inom MTR (dom som tar över tunnelbanan snart). Tror att det var väldigt varierade uppgifter lite här och där, kan bli spännande.

Dessutom jag jag bokat en resat till Tunisen och min älskling. Så nästa onsdag, den 16:e, så åker jag ner igen! Känns outhärdligt att vara ifrån varandra så känns otroligt bra att veta att det bara är knappt 8 dagar kvar tills vi syns igen. Tyvärr är det bara för en vecka, men det är helt klart bättre än ingenting. Fast tycker verkligen att det är dags för honom att få komma med mig till Sverige. Migrationsverket kräver att jag skickar in ett personbevis där vår vigsel är registrerad innan dom kollar på vår ansökan, vilket är konstigt eftersom man ju faktiskt inte måste vara gifta för att få söka och komma hit på familjeanknytning. Problemet ligger nu hos skatteverket. Dom har haft tillgång till vårat vigselbevis i 4 veckor men det är ännu inte inlagt. Sen är det klart att jag förstår att det blir viss fördröjning eftersom det måste översättas från franska först. Men det är inget konstigt pyttelitet språk och hur mycket översättningsjobb kan dom ha egentligen? Och jag får inga ordentliga svar från någon där (heller) *grrrrr*

Nä, dags att sova! Eller ska ringa R först så klart =)

(När jag pratade med R igår så tyckte han att jag skulle köpa med mig skor och byxor åt honom. Jag skrattade! Spännande att köpa gympadojjor till någon utan att han provar dom....mmm, får tänka på saken....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0