Äntligen har jag laddat kamerabatteriet

och tagit mig i kragen och tagit lite kort igen. Vet inte varför men jag har inte kännt mig inspirerad att fotografera speciellt mycket alls den senaste tiden. Men idag uppdaterar jag med lite bilder!

Börjar med att kompletera födelsedagspresent bilderna, missade ju att lägga in den här boken jag fick av mormor och morfar!


Det här är fortsättningen på boken den hemliga kocken som jag läste i sommras (till min familjs stora förtret). Handlar om livsmedelsindustrin och vad maten vi stoppar i oss egentligen innehåller. Så nu går jag runt och läser varenda innehållsdeklaration jag kommer över. Det är en skrämmande värd gott folk! Sen måste jag vara realist och inse att jag bor i Sverige och jag får ta det som det kommer. Men jag tror på små medvetna val när det är möjligt. Sen kan man uttöka varefter man kan.

Mer presenter. Den här fina tillbringaren och glasen fick jag av Ebba när hon var här på middag i helgen. Hur läckra som helst! Och att jag tycker dom är fina är väl ett verkligen bevis på mitt nya färgladare liv, när jag till och med kan uppskatta något i hammarbyfärgerna... :P



Jag var ju på jobbintervjui stan igår, det gick bra (tror jag...). Passade på att kolla i några affärer. Men jag blev mest trött och irriterad på att det var så mycket folk. Men fick tag på ett par skor (modell sneaker typ) som passar bra att ha till vardags. Och här fortsätter färgerna att spraka, skåda nya Anna som köpt skor med ROSA på...


Dessutom handlat en klänning (rosa igen...) häromdagen och ett par jeans (hur sköna som helst, modell "loose fit") idag.



Jag klippte mig härom dagen förresten, mitt hår var otroligt slitet så det var välbehövt. Försökt att ta en bild som lixom visar håret, men svårt att få till det när man fotar sig själv...men håll till godo!


Varit på shoppinghumör ett par dagar nu =) eller nått sånt. Med en oviss framtid så borde man hålla hårt i pengarna, men ibland måste man få unna sig saker. Som jag skrev för någon dag sendan så ville min man att jag skulle köpa med mig skor och jeans till honom... För mig känns det otänkbart att köpa skor eller jeans utan att prova dom innan, men han tycker att det inte spelar någon roll. Men efter att ha kollat på en massa herrkläder och skor utan att hitta något som jag känner WOW inför så struntar jag i det. Vi får ta en shoppingrunda när jag kommer ner istället. Kanske kan passa på att träffa Elke i Tunis och ta en repa där... Men en sak köpte jag till honom idag i alla fall, någon som han bett om flera gånger. En "språkkurs"! Han vill komma igång med svenskan så snabbt som möjligt och jag lyckades jaga tag på en Svenskakurs för arabisktalande. Hoppas att den är bra för den kostade ju ett par hundralappar!


Nä, dags att göra min arabiskaläxa!

Vi hörs!

A

Kommentarer
Postat av: Tusensköna

Klänningen var urgullig, dessutom gillar jag tillbringaren som du fick. I want too ;p

2009-09-10 @ 19:24:45
URL: http://www.tusenskona.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0