Länge sedan jag skrev

Har varit så otroligt trött, igår gick jag och la mig vid 21 och dagen innan det vid 20:15, helt galet. Men jag tror jag har nått litet virus eller nån liten infektion i kroppen som jävlas. Sen så jobbar jag på i skolan, i olika klasser så många namn att lära sig. Men det är väldigt roligt, och det finns många härliga kollegor, både nya för mig och "gamla" som jobbat på skolan när jag jobbat innan. Idag har jag en kort dag (11-17), vilket är tur, eftersom mitt nya jobb börjar imorgon och jag behöver lite lugn innan efteroms nästa lediga dag för mig bli på onsdag.

Imorgon sätter alltså nya jobbet igång med utbildning och tanken är att det nog blir minst 12 utbildningsdagar. Det känns fortfarande bra och ska bli spännande =)

Pratade med skatteverket häromdagen, det var inte ett upplyftande samtal, tyvärr. Vårat vigselbevis hade hamnat bakom min namnändringslapp och registrerats som en bilaga till denna. Om det inte hade varit så att jag hade mailat dom och frågat hur det gick så hade man inte ens börjat leta efter mitt papper... Men det hade man gjort och det satt i pärmen med alla andra ärenden som inte skickats vidare än. Jag pratade med en jättetrevlig och förstående man som lovade att lägga papprena i högen för att skickas iväg på en gång. Men det kommer ta ett par veckor till. Jag höll på att börja grina och sa att han faktiskt inte kunde mena allvar...Men det gjord dom =( Så det är bara vänta ytterligare, det har nu tagit 8 veckor och 3 dagar och till det ska det då läggas flera veckor till. JAg vet inte vad jag ska säga, är det verkligen bättre här i Sverige, i Tunisien kan man få saker gjorda på stört bara man betalar lite för det i alla fall....Bläääää, jag är så trött på hela skiten och arg över att det får fungera såhär.

Nu ska jag dricka upp det sista i kaffemuggen och börja göra mig klar för att gå...

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0