Kommit igång

Nu har nyajobbet börjat, eller egentligen så har ju inte själva "jobbet" börjat utan det är utbildning fram till den 2nov (tror jag) innan dess har ju Veolia kvar driften i t-banan. Nu har jag klarat av 2 fulla dagar av spärrexpeditionsutbildning, och flera väntar! Idag är det praktikdag, tanken var att man skulle gå med någon och ha en stängning, men jag och två till slutar redan runt 22-tiden. Gissar på att det beror på att man hellre ger oss en bra handledare och ingen stängning än en stängning med en dålig handledare, men vad vet jag. Jag ska i alla fall sitta i H-by strand och Johannelund ikväll, eller från klockan 13:30 om man ska vara noga. Det ska bli roligt! Imorgon är det brandsäkerhet som gäller. Vi ska få prova på att släcka en brand i en tunnelbanevagn (tror jag, släcka en riktigt brand vet jag men osäker på vad som ska brinna bara) och släcka brand på en docka med hjälp av en brandfilt. Efter det så väntar mera brand men i form av teori. Man matas med hur mycket information som man måste lära sig, kommer ju nämligen prov på det här nästa vecka som man måste klara!

I lördags var Mimmi, Morris och Nenne här och pysslade. Jag kände mig mest trött när jag kom hem vid 6-tiden och inte speciellt inspirerad, men jag försökte mig på ett par julkort.
Inser att bilderna är lite suddiga, men har inte tid eller ork att ta nya :P









Ojoj, nu är det dags att sätta fart, funderar på om jag ska promera till Hässelby strand. Det var planen tills jag slog i lilltån i dammsugaren och nu är osäker på om den (lilltån) ens kommer vara snäll nog att vilja bo i en sko... Men måste bestämma mig, för om jag ska promera så måste jag dra typ strax, och jag har inte packat matlådan eller kaffe.... *suck*
Hörs!

/A

Kommentarer
Postat av: elin

va fina kort.. du verkar vara bra på de där med pyssel =) det var länge sen man hörde något från dig? hur har du det börjar de gå frammåt med migrationsverket?

2009-10-13 @ 13:30:50
URL: http://elinadamhatem.blogg.se/
Postat av: elin

okej hoppas att dom skyndar sig lite iaf, det är ju inte jätte långt kvar till december så det är bara hålla ut, tiden blir alltid mycket längre när man väntar. bröllopsplanerna är väl som bort blåsta just nu har vi väldiga problem i förhållandet vet inte ens hur länge det kommer hålla.. känns jätte jobbigt och jag vet inte vad jag ska göra. hoppas att du trivs på nya jobbet =)

2009-10-13 @ 19:25:35
URL: http://elinadamhatem.blogg.se/
Postat av: elin

ja de leder nog tyverr till att vi kommer att separera men jag hoppas inte de. vill verkligen leva med honnom vi har varit tillsammans i 5 år och det känns inte verkligt att det kanske finns ett slut. jag kan se oss bli gamla tillsammans med ett hus i tunisien jag känner mig så hemma där. mina känslor för han är så starka vill inte ge upp vårat förhållande. jag tycker det är roligt att prata med dig har inte så många vänner på fritiden är mest i skolan. jag har inte samma fritid som alla klass kompisar så det blir att man umgås i skolan o sen på fritiden så har jag några vänner som jag träffas.. min sambos kompisar har ju flickvänner som är svenskar men dom är så pass mycket äldre en mig så de känns inte som att man kan umgås med dom så mycket (dom är runt 40-50 år) du är ju inte så jätte mycket äldre en mig så det är kul att prata med någon som har något gemensamt med en =)

2009-10-14 @ 14:34:55
URL: http://elinadamhatem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0