Förkyld

På vägen hem igår kände jag hur en förkylning började krypa på mig, och nu är den här. Är snuvig som bara den, ont i bihålorna och huvudet, nyser och känner mig allmänt sänkt. Men med en alvedon eller två så ska jag nog orka med dagen. Frågan är hur det kommer att gå att sjunga imorgon. Jag är sopran (högre stämman) och när jag är förkyld så är dom högre tonerna svårare att få till. Ska försöka kurera mig idag så gott det går och hoppas på det bästa.  Här är en bild från körrepet i tisdags. Här är vi precis klara och plockar ihop oss. Vi sjunger i en kyrka med härlig akustik. Det är en utställníng där just nu, lyckades ta en småsuddig bild på en tavla jag gillade också.






Jag ska till MTRs (nya jobbet) lokaler idag igen. Vi har "fått" handdatorer som vi ska ha i jobbet och jag behöver nya mail och inloggningsuppgifter som stämmer med mitt nya namn. Skulle dit igår, men en vän och kollega som åkte dit blev i stort sätt bortmotad i dörren så tänkte att det var bättre att ta det i dag (eftersom dom hänvisade henne att komma idag istället). Och vill dom inte hjälpa mig idag så är det inte mitt problem, jag har försökt. Det är stressigt för många som jobbar där, men det är inte mitt fel!

För att klaga lite till så gör det fortfarande ont i min lilltå. Vet inte om jag skrivit om den innan. Men jag har sparkat i en skrivare som stog på golvet och brutit lilltån. Men man gör ingenting åt brutna tår så det är bara bita ihop men den gör ont, ont ont och tycker inte alls om att bo i skor. Så här såg den ut samma dag som jag bröt den.


Nu ska jag iväg snart. Ska träffa Ann, en vän och kollega. Hon behöver också pda hjälp, och sen blir det nog lunch eller fika eller en öl eller så =)

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0