Nått är fel på det svenska systemet...

Pratade med migrationsverket igår. Och efter det bröt jag ihop totalt. Var totalt fel tidpunkt för det eftersom det var bara nån timme innan jag skulle börja jobb. Men jag kund einte hålla tårarna borta. Jag kan förstå att dom har mycket att göra, absolut. Men jag kan inte förstå varför det tar sån lång tid. Den här kvinnan  som jag pratat med förut som sa att 6-månader gällde men att det kunde gå snabbare om jag bara skickade in familjebeviset. Igår när jag pratade med henne så säger hon för det första att det är 6månader från det att papprena kom till dom och inte från det att han lämnade in sin ansökan. Vilket betyder att vi pratar om januari och inte december som vi varit inställda på. Och sen lägger hon till att det tagit mer än sex månader för dom flest just nu så det är ingen garanti att det ens bli januari. Jag känner mig  helt förstörd. Hur kan det få fungera såhär. Kvinnan på konsulatet har ju redan gjort bedömingen av att det är ett "riktigt"äktenskap. Så det dom behöver göra på m-verket är i stort sätt att kontrollera att dom har alla papper och sen registrera det och ringa upp mig. Och att det ska ta ( ibalnd mer än) sex månader är för mig obegripligt och kränkande. Men men, det är bara att acceptera, men fortsätta ringa och fråga och skicka mail...

Var första "riktiga" dagen på jobbet igår. Var så otroligt skönt att komma igång. Sen att vi inte gjorde så mycket är en annan sak :P
Jag jobbar kväll idag och imorgon, sen är jag ledig på torsdag och sen är det morgonpass som gäller fre-mån.
Har stått nu på morgonen och fixat matlåda. Starkt och gott blev det (känner inte jättemycketsmak med förkylningen men lite =)). Vegetarisk couscous och lite tomat/lök/gurka. Hade några flfl kvar från tunisien som ger pricken över i:et!


Dags att fylla på med lite nässpray, alvedon och vick...

/A


Kommentarer
Postat av: elin

ooh gud va gott med tunisisk mat.. så sugen på couscous med lammkött nu. ska få min sambo att laga lite mat =) blir inte lika bra när jag gör de som när dom gör de =) jag har recept och allt men de¨fungerar inte =P haha =) får ringa svärmor och be om hjälp. =)

2009-11-03 @ 16:48:17
URL: http://elinadamhatem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0