Varit hos familjen

Vi tänkte att vi den här gången skulle lyckas träffa R:s pappa eftersom han lyckats vara borta varenda gång vi varit där tidigare (sen jag kom nu senast det vill säga). Fast inte var han hemma inte. Han hade tagit två av deras kor och promenerat bort till deras andra odling och planerade att vara borta till imorgon... Jaja... Planterade mitt olivträd i alla fall =) R säger att det var jag, men det var han som grävde hålet och hans mamma som hjälpte till mest med att få ner trädet och ösa ner sand och så.






Mer bilder från dagen hos svärfamiljen




Mandlar




 
Det här är ett bär som jag aldrig har sett förut, men smakar helt gott =)


R ville bli fotad med den 3 månader gamla kalven och jag var inte sen att ställa upp. Även om det besvärade mig lite att jag var tvungen att gå (nära) förbi  en stor ko för att komma fram...


Det är varmt här nere nu. Väldigt varmt för min nordiska genuppsättning :P Ligger väl mellan 28-30 grader och det blir varmt så fort solen går upp och man har inga problem att gå i kortärmat långt in på kvällen. Igår var vi på promenad längst stranden efter 6 tiden och då var det riktigt behagligt. Tyvärr så fick jag ingen riktigt bra solnedgångsbild, annars skulle jag ha mailat den till morfar för jag vet hur förtjust han är i dom. eller hur mamma?





Och titta! R badade lite mer än bara fötterna den här gången!

Nu är jag så trött att ögonen går i kors, har varit en lång dag.

Hoppas alla mår bra och har en bra Kristihim  =)

/A

Kommentarer
Postat av: mamma Mu

Hur länge dröjer det innen du får oliver på det där lilla trädet? Kan du inte plantera ett mandelträd oxå?

Puss

2009-05-24 @ 18:12:23
URL: http://frutunisien.blogg.se/
Postat av: Faster Annelie

Inte visste jag att du var lite harig för kossor....... ;)



Kram Faster

2009-05-25 @ 11:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0